Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?  (Lasīts 8393 reizes)

0 Iemītnieki un 1 Nereģistrētais lasa šo tēmu.

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #45 : Decembris 11, 2015 »


aha, nemaz neuzspiež.

Bet, protams, ka neuzspiež!
Tu runā absurdu - Tu gribi čurāt uz augšu stāvus debesīs, un apvainojies uz Dievu, ka visa slapja pēc tam, jo lūk, Viņš Tev uzspiež čurāt uz leju zemē.
Viņš Tev neuzspiež - ja gribi, čurā uz augšu, bet tikai tad, lūdzu, atzīsti, ka pati izvēlējies būt slapja no galvas līdz kājām, nevis ka Dievs Tev to uzspieda.

To sauc par audzināšanu - iepazīt Dieva radītās pasaules uzbūvi un iepazīt sekas, ja rīkojas atšķirīgi :)
IP pierakstīta

EzītisMiglā

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 13936
  • ezītis miglā
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #46 : Decembris 11, 2015 »

Papucs
Citāts
Dieva radītā sistēma jau arī faktiski atbilst Tavam priekšstatam par reinkarnāciju.
Klasiskajā kristietībā nav priekšeksistences, līdz ar to parādās daudzi neatbildēti jautājumi.
Galvenais no tiem ir - par ko te kāds vainīgs, ka piedzimis jau tāds, kāds piedzima? Kā kaķis piedzima bez spārniem, un vainīgs, ka neprot lidot?
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 1986
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #47 : Decembris 11, 2015 »

kārtējās Papuča pretenzijas uz slepenas infas pārzināšanu, nez kādās neta pažobelēs sagrābstītu :) jeb kārtis galdā - no kurienes izriet, ka Jānis Pāvils II arī būtu masoniem pieskaitāms?  ka tik tu pats tagad nemēģini čurāt tieši debesīs?
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #48 : Decembris 11, 2015 »

Jona

Visvienkāršākais skaidrojums (sākot ar masonu/sātanistu Jāni XXIII) - tieši izrietošs no Fatimas u.c.
(tās Fatimas šausmas ir nevis par elli, bet par sātaniskajiem pāvestiem, ko, protams, neviens pāvests negrib atklāt :) )

http://www.thepopeinred.com/
(izpēti sīki - diezgan interesanti, ar visiem dokumentiem un fotogrāfijām)
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #49 : Decembris 11, 2015 »


Klasiskajā kristietībā nav priekšeksistences

Drusciņ paskaidro, neesmu lietas kursā - kā tur ir tajā austrumu versijā?
Sākumā ir viena liela milzīga nebūtība vienlaicīgi būtība, no kuras atdalās formācijas kā individuālas dvēseles, kuras iziet reinkarnācijas ciklus, līdz atkal atgriežas izšķīstot/saplūstot sākotnējā nebūtībā/būtībā, atkal zaudējot savu individualitāti?
Kaut kā tā?
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 1986
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #50 : Decembris 11, 2015 »

Papucs
un neienāk prātā, ka tā var uzskribelēt pilnīgi par jebkuru, kā arī par Jēzu atradās kas pacentās. tāda lapele nav nekāds pierādījums, only lapele. nopietnām zajavām paredzēti Rakstos apsolītie Pravieši, kas spēj uzrādīt neapstrīdamas līdzejošas Zīmes, plus Augļus, patvaļa nav paredzēta.
tu tagad riskē noticēt melīgai liecībai, jo par JP II kā patiesu Kunga Vikāru ir zināms pavisam droši.
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #51 : Decembris 11, 2015 »

Jona

Es tieši Tev arī piedāvāju Rakstos apsolītos Praviešus ar neapstrīdamajām zīmēm u.t.t.
Negribi, nelasi. Dzīvo savā patvaļā.
:)
IP pierakstīta

1142

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 19
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #52 : Decembris 11, 2015 »

Vispār labprāt uzklausītu Tavas ideālās pasaules konsekventu koncepciju.

Nu tur tipa var grēkot, bet citiem nekādas sekas no tā nav.
Tb, var sist sievu, izvarot bērnus, masveidā no Āfrikas emigrēt uz Eiropu, bet nekāds bads/sausums/kataklizmas neveidojas, nevienam nekādas ciešanas netiek sagādātas, jo bērni jau no mazotnes tiek audzināti, ka izvarošana ir relatīvi normāla parādība u.t.t.
Lai pamatotu to, ka šo pasauli nav radījusi visvarena savu radību mīloša būtne, nav nepieciešams sniegt kaut kādu idēlās jeb perfektās pasaules koncepciju, kas atšķirtos no aktuālās pasaules. Ir pietiekami parādīt to, ka ir iespējama labāka pasaule par atkuālo.

Ja pareizi sapratu, tad Tavi argumenti pret ciešanu problēmu ir sekojoši:

(1) Visas ciešanas izskaidro tas, ka cilvēks ir grēkojis un cilvēks nav izolēts no citām radībām, citiem vārdiem, visas ciešanas ir nepieciešamas sekas cilvēka grēcīgajai rīcībai.

(2) Iespējamība grēkot nav nošķirama no gribas brīvības, un cilvēka gribas brīvība ir kaut kas tik vērtīgs, ka tā atsver jebkādas sliktās sekas, ko rada cilvēka gribas brīvība. Tādēļ šī pasaule ir labāka par tādu pasauli, kurā nebūtu nedz ciešanu, nedz arī gribas brīvības.


Vispirms par (1). Es piekrītu tam, ka spekulatīvi daļu no ciešanām patiešām var mēģināt skaidrot ar grēka sekām. Piemēram, cilvēks iesit sievai un rezultātā sieva cieš, sieva atriebjas un cieš pats sitējs un tml. Bet šādi nevar izskaidrot pilnīgi visas nopietnās ciešanas. Ja šādi nevar izskaidrot visas ciešanas, tad ir kaut kādi citi paša radītāja noteikti faktori, kas ir pieveduši pie šīm ciešanām. Savu radību mīlošs radītājs principā nebūtu varējis šādu pasauli radīt.

Es kā piemēru minēju sausumu, kas dažreiz noved pie smagām ciešanām. Sausumu nevar skaidrot ar cilvēka grēkošanu. Pirmkārt, uzskats, ka sausums ir sekas cilvēka rīcībai, ir pretunā ar zinātni. Sausums un tā izraisītās ciešanas pastāvēja jau pirms paša cilvēka pastāvēšanas, un vispār ar šo faktu ir pietiekami. Otrkārt, pat tad ja sausums faktiski būtu sekas cilvēka grēkošanai, tad joprojām varētu iedomāties labāku pasauli, kurā Dievs analoģiskā situācijā iejauktos dabas procesos un gluži vienkārši nepieļautu sausumu tur, kur dzīvo viņa radības, un pārmācītu vai sodītu pašu grēcinieku, neļaujot ciest nevainīgām būtnēm.


Runājot par (2), Tu pasniedz uzskatu par brīvās gribas vispārāko vērtīgumu kā kaut ko acīmredzamu, lai gan tas tāds nav un prasa pamatojumu. Vismaz hedonistiski utilitāristi pilnīgi noteikti teiktu, ka svarīgi ir tikai tas, lai pasaulē būtu pēc iespējas vairāk pēc iespējas laimīgākas būtnes, un tas, vai kādam cilvēkam ir brīvā griba vai nav, vispār nav svarīgi. Neesmu hedonistisks utilitārists, bet jebkurā gadījumā šaubos, vai gribas brīvība atsver visas pasaules ciešanas. Bez tam zinātniski fakti liek šaubīties par to, vai faktiski cilvēkiem ir gribas brīvība.
IP pierakstīta

1142

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 19
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #53 : Decembris 11, 2015 »

1142
Pieliec visam klāt reinkarnāciju, karmu, (vai vismaz priekšeksitenci, t.i. būtne ir eksistējusi kaut kādā veidā pirms sāk eksistēt šeit )  un visi brieži, zaķi, cilvēki u.c. nostājas savās vietās.
Ar reinkarnāciju ir citas problēmas, piemēram, personas identitātes problēma. Ja tiek atmesta psiholoģiskā turpinātība kā personas identitātes kritērijs, tad nav skaidrs, kas ir kopīgs briedim ar viņa iepriekšējās inkarnācijas personu un kāpēc viņam jāizcieš iepriekšējā inkarnācijā pastrādātā sekas.

Interesanti, ka budisti vispār noliedz kaut kādas dziļākas personas patības pastāvēšanu, līdz ar to ir problemātiski savietot reinkarnāciju ar karmu. http://plato.stanford.edu/entries/buddha/#KarReb
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #54 : Decembris 11, 2015 »


Lai pamatotu to, ka šo pasauli nav radījusi visvarena savu radību mīloša būtne
Es nerunāju par to, VAI radīja.
Runāju par to, ka, manuprāt, izprotu, KĀPĒC radīja tieši tādu.


Citāts
(1) .. visas ciešanas ir nepieciešamas sekas cilvēka grēcīgajai rīcībai.
Sīkāk neiedziļinoties - jā.

Citāts
(2) Iespējamība grēkot nav nošķirama no gribas brīvības, un cilvēka gribas brīvība ir kaut kas tik vērtīgs, ka tā atsver jebkādas sliktās sekas, ko rada cilvēka gribas brīvība.
Jā.

Citāts
Tādēļ šī pasaule ir labāka par tādu pasauli, kurā nebūtu nedz ciešanu, nedz arī gribas brīvības.
Pagaidām jā.
Bet vēl labāka būs Debesu Valstība, kur visi cilvēki no brīvas gribas rīkosies tikai un vienīgi saskaņā ar Dieva gribu, līdz ar to ciešanu vairs nebūs nemaz.

Citāts
Savu radību mīlošs radītājs principā nebūtu varējis šādu pasauli radīt.
Būtu.
Lai iemācītu cilvēkiem no brīvas gribas izvēlēties tikai un vienīgi to pašu, ko jau izvēlējies Dievs.

Citāts
uzskats, ka sausums ir sekas cilvēka rīcībai, ir pretunā ar zinātni.
Tu atkal par to pašu bulšitaino "zinātni", ko māca skolās.
Savukārt es par to vispār nerunāju, jo tā ir tik tālu no zinātnes, cik vien iespējams.
Jā, jā - pilnīgi visa akadēmiskā zinātne.

Citāts
Sausums un tā izraisītās ciešanas pastāvēja jau pirms paša cilvēka pastāvēšanas, un vispār ar šo faktu ir pietiekami.
Tas nav fakts, tās ir pilnīgas blēņas.

Citāts
Vismaz hedonistiski utilitāristi pilnīgi noteikti teiktu.. ir brīvā griba vai nav, vispār nav svarīgi.
Mani interesē tikai tas, ko par to saka Dievs, citu viedokļu nozīme=0.

Citāts
Bez tam zinātniski fakti liek šaubīties
Atkal jau - nevis fakti un nevis zinātniski, bet tīrās blēņas.
IP pierakstīta

1142

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 19
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #55 : Decembris 12, 2015 »

Citāts
Tu atkal par to pašu bulšitaino "zinātni", ko māca skolās.
Savukārt es par to vispār nerunāju, jo tā ir tik tālu no zinātnes, cik vien iespējams.
Jā, jā - pilnīgi visa akadēmiskā zinātne.

Jau tas vien, ka Tev ir nepieciešams noliegt visu akadēmisko zinātni, lai varētu attaisnot uzskatus par pasaules radītāju, ir nopietns simptoms tam, ka šādi uzsakti ir stipri apšaubāmi. Vismaz es ceru, ka Tu apzinies, ka šāda pieeja ir praktiski pilnīgi nederīga, lai kādu citu (ne sevi pašu) pārliecinātu par savu uzskatu patiesumu, jo pa priekšu Tev būtu šis cits jāpārliecina, ka visa akadēmiskā zinātne ir bullšits.

Bet arī neatkarīgi no empīriskiem argumentiem Tu neizskaidroji, kāpēc pasaule nevarētu būt, piemēram, tāda pati kā šobrīd, bet ar vienu izņēmumu - katru reizi, kad ir tāda situācija, kad aktuāljā pasaulē grēka rezultātā iestājas Dieva radībai kaitējošs sausums, iedomātajā pasaulē iestājas nevis sausums, bet gan tikai ciešanas pašam grēciniekam par mācību/sodu. Šāda iedomātā pasaule ir labāka par aktuālo pasauli.
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 1986
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #56 : Decembris 12, 2015 »

Papucs
Citāts
Es tieši Tev arī piedāvāju Rakstos apsolītos Praviešus ar neapstrīdamajām zīmēm u.t.t.
Negribi, nelasi. Dzīvo savā patvaļā.
:)
ja t.s. pravieši runā pretī Augļiem, tad tie ir nekas cits kā viltuspravieši, jeb - ņem tad un nosauc JPII antikristīgos darbus, pls.
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 1986
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #57 : Decembris 12, 2015 »

1142
Citāts
Lai pamatotu to, ka šo pasauli nav radījusi visvarena savu radību mīloša būtne, nav nepieciešams sniegt kaut kādu idēlās jeb perfektās pasaules koncepciju, kas atšķirtos no aktuālās pasaules. Ir pietiekami parādīt to, ka ir iespējama labāka pasaule par atkuālo.
nepavisam. uguns ir laba vai slikta? tak mēs ne tuvu nezinām visu un neizprotam pat to ko zinām. mūsu īstais "es" ir gars nevis miesa un šajā nozīmē viss ok - pilnīgi viss tiek upurēts gara izaugsmes labad (no šejienes ciešanas).
tas netiek slēpts, Rakstos skaidri teikts, ka šajā zemes dzīvē mums būs bēdas. te ir poligons nevis piknika pļava un visas ziemassvētku tirgus jezgas, sīrupainie sprediķi , bari kas reizi gadā noskaita Tēvreizes pantiņu - tas viss ir ļoti tālu no patiesās lietu kārtības.
Citāts
Ar reinkarnāciju ir citas problēmas, piemēram, personas identitātes problēma. Ja tiek atmesta psiholoģiskā turpinātība...
viss kādā dzīvē uzkrātais labais pāriet gara augļos, gars to atceras un saglabā. ikreizējā personība jeb dvēsele te nav no svara, mūžībā dzīvos gars, kas arī ir īstā un vienīgā personība, dzīvos ar visu dažādos iemiesojumos sakrāto bagāžu.
IP pierakstīta

EzītisMiglā

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 13936
  • ezītis miglā
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #58 : Decembris 12, 2015 »

1142
Citāts
Ar reinkarnāciju ir citas problēmas, piemēram, personas identitātes problēma. Ja tiek atmesta psiholoģiskā turpinātība kā personas identitātes kritērijs, tad nav skaidrs, kas ir kopīgs briedim ar viņa iepriekšējās inkarnācijas personu un kāpēc viņam jāizcieš iepriekšējā inkarnācijā pastrādātā sekas.
Cilvēka dzīvē ir līdzīgi.

Piemēram- ja  es bērnībā gāju klāt pie nikna suņa, kaut arī mani brīdināja, ka nedrīkst. Suns mani sakoda, es slimnīcā, un vēl psiholoģiska trauma paliek - visu mūžu baidos no suņiem. Tas pats jautājums - tagad es esmu pavisam cita persona, esmu totāli aizmirsis sevi - bērnu, un kāpēc man būtu jācieš no tā, ko nodarījis tas bērns?

Vai, labāks piemērs - cilvēks guļ un sapņo.
Sapņa saturs ir atkarīgs no tā, kas notika, cilvēkam nomodā esot.
Tālāk, sapnī mēs varam būt psiholoģiski cita persona, līdz pat "DžuanDzi tauriņam".
Tad, jautājums - ja es visu dienu skatījos šausmu filmas, vēlu vakarā pamatīgi pierijos, guļu pārkurinātā istabā, - tad, vai man kā tauriņam murgainā sapnī ir jāizcieš sekas vai nav?
Šeit vēl tas moments, ka pamostoties es atgriežos atpakaļ tajā savā "īstajā Es".
Sapņa piemērs ir vistuvāk reinkarnācijai.
Citāts
budisti vispār noliedz kaut kādas dziļākas personas patības pastāvēšanu, līdz ar to ir problemātiski savietot reinkarnāciju ar karmu
Jā. Taču hinduisti skatās uz to savādāk. Arī daudzi citi, kas tic reinkarnācjiai - skatās tā, ka ir kāds "es" , kas paliek tas pats, neskatoties uz iemiesopšanos dažādās lomās. Tas ir kā teātris, vai - kā jau minētais sapnis.
IP pierakstīta

EzītisMiglā

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 13936
  • ezītis miglā
Re: Kāpēc Dievs pieļauj ļaunumu ?
« Atbilde #59 : Decembris 12, 2015 »

Papucs
Citāts
Drusciņ paskaidro, neesmu lietas kursā - kā tur ir tajā austrumu versijā?
Sākumā ir viena liela milzīga nebūtība vienlaicīgi būtība, no kuras atdalās formācijas kā individuālas dvēseles, kuras iziet reinkarnācijas ciklus, līdz atkal atgriežas izšķīstot/saplūstot sākotnējā nebūtībā/būtībā, atkal zaudējot savu individualitāti?
Kaut kā tā?
Ir varianti. Parasti gan par pašu sākumu daudz runāt nemēdz, bet gan vairāk par to, kā "tikt ārā".
Iemesli - brīvā griba pamat ā, un varainti - vai nu apzināta rīcība, lai ātrāk attīstītos, vai arī - kļūda - ievilinājies ne tur un tagad mekllē ceļu atpakaļ, nekādas pieredzes negūsti utml,
Taču, būtsikaākais moments ir tas, ka šajā sistēmā nav nevainīgi cietušo. Tādu, kam būtu jācieš tikai tāpēc vien, ka vibņi uzģenerējās no nekā, ne tai vietā un laikā - nepaveicās, vai ?
IP pierakstīta