Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: Kristiešu vajāšanas  (Lasīts 2996 reizes)

0 Iemītnieki un 1 Nereģistrētais lasa šo tēmu.

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #30 : Jūnijs 24, 2014 »

Analoģijas nav tas pats, kas līdzības.
IP pierakstīta

cthugha

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 4344
  • ateiste
Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #31 : Jūnijs 24, 2014 »

analogy /əˈnalədʒi/ noun,
a comparison between one thing and another, typically for the purpose of explanation or clarification
a correspondence or partial similarity
a thing which is comparable to something else in significant respects

neredzu problēmu.

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #32 : Jūnijs 27, 2014 »

Redzēdami, tie neredz un dzirdēdami nedzird. Nu neliels piemērs par līdzības jēgu:

2. Laiku grāmatā starp daudzām bēdīgām lietām, atrodams stāsts par karu starp Israēla un Jūdas cilti (2. Laiku 28: 1-5). Tas notika pēc tam, kad abas ciltis bija nošķīrušās viena no otras, un abas miniatūrās ķēniņvalstis katra atsevišķi cīnījās par izdzīvošanu ar apkārtējām tautām. Kādā kritiskā brīdī abas tautas, ko Dievs bija kopā izvedis no Ēģiptes un atvedis uz
Apsolīto  zemi, ķērās viena otrai pie rīkles. Israēls uzbruka un sakāva Jūdu, nogalinot 120 000 savu jūdu brāļu. 200 000 tūkstošus tie grasījās aizvest verdzībā uz Samariju.

Bet tad Tā Kunga pravietis  Odeds nostājās ceļā. Vienīgais iemesls, kādēļ Dievs bija atļāvis Israēlam uzvarēt Jūdas cilti bija, lai sodītu Jūdas cilti par elkdievību. Bet pats Israēls šajā ziņā bija vainojams vēl vairāk! Ja Israēls paverdzinātu savus brāļus, tad tas tikai vēl palielinātu vainu. Dieva dusmas tad sniegtos līdz debesīm. Izdzirdot pravieša vārdus, Israēls momentā mainīja savas domas: „Tad apbruņotie vīri pameta gūstekņus un arī laupījumu šo virsnieku un visas sapulces priekšā. Un vārdos nosauktie vīri cēlās, ņēma gūstekņus un apģērba no laupījuma visus kailos viņu vidū; un viņi tos ar drēbēm apģērba, ar kurpēm apāva, viņi deva tiem ēst un dzert un tos svaidīja ar eļļu, un cēla uz ēzeļiem visus, kas bija noguruši, un pavadīja tos līdz Jērikai, šai palmu pilsētai, tuvu klāt pie viņu brāļiem, un atgriezās atpakaļ Samarijā.” (2. Laiku 28: 14-15)

Šāda līdzcietība no vienas karotāju puses ir reti sastopama parādība, kur viena puse apkopj ievainotos un palaiž tos brīvībā. Šis žēlsirdības darbs bija īpašs brīdis Israēla un Jūdas attiecībās. Svaidot gūstekņus ar eļļu un sēdinot tos uz ēzeļu mugurām, Israēls parādīja, ka viņi pret sakauto Jūdas cilti attiecas ar tādu godu, kas pienākas ķēniņiem (1. Ķēn. 1: 38-39).

Daudzējādā ziņā Jēzus līdzība par Žēlsirdīgo Samarieti sasaucas ar šo stāstu no Israēla vēstures. Vispirms jau Jēzus min Jērikas pilsētu, ļoti reti viņš savās līdzībās min kādu noteiktu vietu. Cietušais bija izģērbts, līdzīgi kā toreiz izraēlieši bija izrīkojušies ar jūdiem. Samarietis apkopa sasisto, svaidīja viņu ar eļļu un lika uz ēzeļa muguras tieši tāpat kā israēlieši bija darījuši ar Jūdas cilts gūstekņiem. Nav šaubu, ka rakstu mācītājs Jēzus stāstā par samarieša žēlsirdību saklausīja atbalsi no senajiem notikumiem jūdu tautas vēsturē.

Tas ļauj nedaudz labāk saprast Jēzus atbildi uz jautājumu – kurš ir mans tuvākais? Tavs tuvākais ir tavs ienaidnieks – samarietis!  Vēl vairāk, tieši samarietis bija parādījis sasistajam tādu pašu žēlastību, kādu reiz Israēls bija parādījis Jūdas ciltij. Jēzus atbilde – „nu tad ej un dari tu arī tāpat”, pieliek punktu šim notikumam. Dari tāpat, kā darīja samarietis un mīli pat samariešus, kas tajā laikā bija nikni jūdu ienaidnieki.

Kad seno laiku samarieši – Israēla cilts nožēloja savus grēkus un nolēma mīlēt savus ienaidniekus, tas notika tādēļ, ka pravietis tiem atklāja Trešās Mozus grāmatas 19: 18 sludināto patiesību, proti, ka viņu ienaidnieki ir viņu brāļi un tādi paši grēcinieki kā viņi paši. Viņi parādīja mīlestību tuvākajam, jo saprata, ka paši ir tieši tādi paši - gan savā cilvēcība, gan grēcīgumā. Tā viņi mīlēja savu tuvāko kā sevi pašu, tuvākajā redzot paši sevi. Tātad Jēzus vēlējās sacīt, nevis - mīli savu tuvāko tikpat, cik tu mīli sevi, bet mīli viņu, jo viņš ir tāds pats kā tu. Tu neesi ne ar ko labāks. Mīlēdams viņu, tu mīlēsi sevi. Nemīlēdams viņu, tu parādīsi, ka arī pats neesi mīlams.
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42039
  • Ateists
Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #33 : Jūnijs 27, 2014 »

Nu jā, tātad līdzība - analoģija, kas puķaini un gari izklāstīta.

Tās pašas olas, skats no sāniem :D
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42039
  • Ateists
Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #34 : Augusts 14, 2014 »

IP pierakstīta

anonymus

Re: Kristiešu vajāšanas
« Atbilde #35 : Augusts 15, 2014 »

IP pierakstīta