Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: Jēzus Kristus  (Lasīts 78272 reizes)

0 Iemītnieki un 1 Nereģistrētais lasa šo tēmu.

tas_pats

Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #45 : Decembris 14, 2013 »

Sistematiski un apzināti mācāmies pavisam neilgu laiku, nu kādus gadus 150 var būt. Un sanāk šis tas. Globalizācija, piemēram.
Globalizācija teiksi, kas ir moderns vārds kolonizācijai. :) Globalizācija ir kolonizācija, kur pakļautie brīvprātīgi atdod savus labumus un resursus tehnoloģiski advencētākiem, lai tiem nebūtu viņus jānogalina, ko viņi neapstrīdami spēj, un lai tie varētu dēvēties par transhumānistiem. :) Un tu pārspilē šo laiku - maksimāli 68 (2013-1945). :) Un tāpēc jūs vēl neko nezināt :)
IP pierakstīta

MJ

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7832
  • sirdī vēsturnieks
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #46 : Decembris 14, 2013 »

tas_pats
Citāts
Globalizācija teiksi, kas ir moderns vārds kolonizācijai.
Nē, nebūs gluži tiesa. Globalizācija vairāk ir sinonīms internacionālismam un pretmets provinciālismam. Nebūtu taisnība apgalvot, ka VISAS globalizācijas izpausmes ir labas, bet vesela rinda to nudien ir progresīvas un patiesībā arī nenovēršamas.
IP pierakstīta
Izveido pats savu hokeja komandu:

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #47 : Decembris 14, 2013 »

ir mācīšanās stadijas.

Izklausās pēc hindusima
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42138
  • Ateists
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #48 : Decembris 14, 2013 »

Ilārs, ej nu. Jēdziens ``mācīšanās`` ir atrodams arī ārpus hinduisma :D
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #49 : Decembris 14, 2013 »

Jā, jā apgaismības pakāpes vai kā nu tur bija
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42138
  • Ateists
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #50 : Decembris 14, 2013 »

Ilārs, ārpus masonu ložām arī :)
IP pierakstīta

tas_pats

Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #51 : Decembris 14, 2013 »

Nē, nebūs gluži tiesa. Globalizācija vairāk ir sinonīms internacionālismam un pretmets provinciālismam. Nebūtu taisnība apgalvot, ka VISAS globalizācijas izpausmes ir labas, bet vesela rinda to nudien ir progresīvas un patiesībā arī nenovēršamas.
A kas kolonizācija nav? koloniālpreces ieskauj vietējo provinciālismu un padara sabiedrību internacionālāku, tikai vietējiem tas nepatīk jo preces ir pārāk maz. :)  Materiālisms ir globalizācijas pamatā, - metropoles izlaupa dabas bagātības un atstāj vietējos ar parādiem vēl piedevām. :) 
IP pierakstīta

MJ

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7832
  • sirdī vēsturnieks
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #52 : Decembris 15, 2013 »

tas_pats
Citāts
A kas kolonizācija nav?
Defaultā nav, kaut gan risks, protams, pastāv.
IP pierakstīta
Izveido pats savu hokeja komandu:

MJ

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7832
  • sirdī vēsturnieks
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #53 : Decembris 15, 2013 »

Ilārs
Citāts
Šī pirmā tautas skaitīšana tika izsludināta 8. gadā pirms Kristus un Jūdeju sasniedza 5. vai 6. gadā pirms Kristus, kas tad arī ir aptuvenais Jēzus dzimšanas gads.
Vispār jau avoti saka, ka Kirēnija tautas skaitīšana ir notikusi mūsu ēras 6-7. gadā, savukārt Hērods (tas, kurš organizējis zīdaiņu masveida izkaušanu, kura, btw, arī nevienā citā avotā, kā evaņģēlijos, nav minēta) ir nomiris 4. gadā pirms mūsu ēras. T.i. Jēzus nekādīgi nevarēja dzimt gan Hēroda valdīšanas, gan tautas skaitīšanas laikā. Vai nu, vai nu. Lūk, jau javna neatbilstība pašā sākumā.
Citāts
„Arī Jāzeps no Galilejas, no Nacaretes pilsētas, nogāja uz Jūdeju, uz Dāvida pilsētu, vārdā Bētlemi, tāpēc ka viņš bija no Dāvida nama un cilts, ka pierakstītos ar Mariju, savu saderināto, kas bija grūta” (Lk.2:4-5). Pretēji daudziem citiem jūdiem, kam šāda sveštautiešu iejaukšanās viņu dzīvē varbūt šķita aizskaroša, Jāzeps un Marija Augusta pavēli jau no paša sākuma būs uztvēruši ar prieku. Ja Jēzus piedzimtu Nācaretē, ikvienam kļūtu redzams, ka Marija tapusi grūta pirms kāzām ar Jāzepu. Tādēļ, lai izvairītos no ļaužu nevalodām, Jāzeps un Marija būs nolēmuši izmantot šo gadījumu, lai pārceltos uz dzīvi Bētlemē.
http://www.jesusneverexisted.com/nazareth.html
Citāts
Lūkas norāde uz Jāzepa izcelsmi no „Dāvida nama un cilts” paskaidro kādēļ viņiem bija jādodas tieši uz Bētlemi. Šeit Bētlemes apkārtnē bija dzimis un ganījis avis viņa ciltstēvs Dāvids, kuru vēlāk šeit pat Bētlemē pravietis Samuēls bija svaidījis par Israēla ķēniņu. Senie pravietojumi vēstīja, ka Mesija jeb Kristus ne tikai nāks no Dāvida cilts, bet arī piedzims šeit pat Bētlemē (Mihas 5:1).
1. Ko tad tas Mihas 5:1 īsti saka?

Bet tu, Bētleme Efratā, kas esi maza starp tūkstošiem no Jūdas, no tevis nāks tas, kam jābūt par valdnieku Israēlā un kura izcelšanās meklējama sensenos laikos, mūžības pirmlaikos.

Tīri sporta pēc - bet Jēzus jau nepozicionēja sevi kā `valdnieku Izraēlā`. Gluži otrādi, viņš visu laiku uzsvēra, ka viņa valstība `nav no šīs pasaules`. Tā ka atliek vien secināt, ka šī pravietojuma izpildīšanās ir stipri pievilkta aiz ausīm.

2. Bet Jēzus taču nenāk no `Dāvina nama`! Jāzeps nebija viņa tēvs...  ::)
Citāts
Ja Lūka atstāstītu mums kādu jūdu leģendu vai sniegtu savas iztēles augli, viss būtu pilnīgi citādi. Kam gan varētu ienākt prātā attēlot Kristus dzimšanu šādi, šādos apstākļos, šādā vietā!
Elementāri - Jēzus dzimšanai BIJA jābūt neparastai. Attiecīgi, piedzimšana kūtī, kopā ar lopiem un viņa guldīšana silītē ir gana oriģināli un neparasti. Ka tik tas arī netika pievilkts klāt kādam no VD pravietojumiem, slinkums šobrīd meklēt. Un, pilnai laimei, lai šo stāstu attaisnotu un padarītu vēl neticamāku, tam tika piedomāta klāt zīdaiņu izkaušana...
IP pierakstīta
Izveido pats savu hokeja komandu:

tas_pats

Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #54 : Decembris 15, 2013 »

tas_pats
Citāts
A kas kolonizācija nav?
Defaultā nav, kaut gan risks, protams, pastāv.
Nevajag ņemties ar definīcijām - abstraktām lietām. Vajag skatītie realitāte vaigā. Par ko bija filma "Verdzene Izaura", vai ne par to ka baltais cilvēks bija kļuvis par vergu internacionāla sakara ceļā. Globalizācija ir tikai cits vārds tai pašai kolonizācijai. :) Savā ziņā ar Jēzus kristus arī bija globalizācija, visu labo gariņu globalizācija vienā patiesā darbībā, kas dāvāja mums visiem iespēju būt glābtiem, nevis saņemt pelnītu dieva sodu.
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #55 : Decembris 15, 2013 »

Tuats skaitīšana tika izsludināta apmēram 8. gadā pirms Kristus un Palestīnā tika īstenota dažus gadus vēlāk.

Sīrijas provinces gubernators tajā laikā bija ģenerālis Varus, bet armiju un ārlietas pārraudzīja Kirenijs. Viņa atbildībā atradās nodokļu iekasēšana un līdz ar to arī tautas skaitīšanas lietas Palestīnā. Par Sīrijas valdnieku Kirenijs kļuva vēlāk.
IP pierakstīta

MJ

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7832
  • sirdī vēsturnieks
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #56 : Decembris 15, 2013 »

Ilārs
Citāts
Tuats skaitīšana tika izsludināta apmēram 8. gadā pirms Kristus un Palestīnā tika īstenota dažus gadus vēlāk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Census_of_Quirinius
IP pierakstīta
Izveido pats savu hokeja komandu:

a_masiks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 14581
  • nakriškānis
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #57 : Decembris 16, 2013 »

tas_pats
Citāts
Nevajag ņemties ar definīcijām - abstraktām lietām.
Nu tad neņemies! Kas tev to liek? Globalizācija ir ekonomiku apvienošana, nevis kolonizācija, kas nozīmē teritoriju, resursu un darbaspēka iegūšanu viena īpašnieka (valsts, impērijas) rokās.
IP pierakstīta
I'm fine, blya!
Ja ticīgs es būtu

a_masiks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 14581
  • nakriškānis
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #58 : Decembris 16, 2013 »

Citāts
2. Bet Jēzus taču nenāk no `Dāvina nama`! Jāzeps nebija viņa tēvs...  ::)
jā, vot šitais mani arī parasti mulsina. Jo Jēzus saistību ar jūdiem var skatīt tikai caur Mariju, nevis caur Marijas vīru, kuram, sobsna, tika uzlikti ragi. Pie kam ragi ar viņa paša piekrišanu. Aiz ko runāt par "nevainīgu" piedzimšanu - nebūs īsti korekti, ibo Jēzus sanāk tāds kā bastards - ārlaulības bērns, kas dzimis formālā laulībā, bet nav laulātā vīra bērns.
IP pierakstīta
I'm fine, blya!
Ja ticīgs es būtu

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Jēzus Kristus
« Atbilde #59 : Decembris 20, 2013 »

Kristus dzimšanas svētku priekšvakarā Lk. 2: 1-7

Daudziem mūsdienu cilvēkiem priekšstats par Jēzu Kristu ir visai miglains. Viņu uzskati parasti ir savādu nepārbaudītu aizspriedumu un pieņēmumu mistrojums, kam maz sakara ar vēsturi un patiesību. Tā ir savāda mitoloģija, kas tapusi balstoties mūsdienu filozofiskajos un socioloģiskajos priekšstatos, kas savijoties ar senākiem aizspriedumiem, māņticību un leģendām, rada šos vairāk nekā dīvainos mūsdienu cilvēka uzskatus par Jēzu Kristu. Protams, pēc daudzu domām maldīgi un neuzticami ir evaņģēliju stāsti, nevis viņu pieņēmumi. Tomēr, ja iedziļināmies, piemēram, Lūkas evaņģēlijā, redzams, ka formas ziņā tas maz atšķiras no tā laika vēsturnieku darbiem. Pamanām arī, ka autoram ir bijusi iespēja iepazīties ar citiem rakstu avotiem un uzklausīt aculiecinieku stāstus. Evaņģēlistam bija pieejami praktiski tie paši vēsturiskās pētniecības līdzekļi, kas pieejami mūsdienu vēsturniekiem, bet viņa rīcība bija daudz vairāk informācijas, nekā tā pētniekiem pieejama pašreiz. Patiesību sakot, ignorējot Lūkas rakstīto, paliekam ar gandrīz tukšām rokām, jo mūsdienu vēsturniekiem trūkst pieejas avotiem, kas ļautu tiem sniegt savu, citādu lietu skatījumu.  Protams, ir iespējams diskutēt par detaļām, bet patiesam vēsturniekam gribot negribot nākas atzīt, ka evaņģēliju stāsti ir balstīti patiesos vēstures notikumos. Visi mēģinājumi radīt citu Jēzus tēlu, nekā tas attēlots evaņģēlijos, ir atklājuši neko vairāk, kā vien konkrētā autora aizspriedumus un fantāzijas. 

Lai arī vēsturiski akurāti, evaņģēlistu stāsti  nav tikai vēsturnieku darbs, jo neviens vēstures pētnieks nevar pretendēt uz pilnīgu objektivitāti un patiesumu. Vēstures pētniecība arvien ir subjektīva, atkarīga no paša pētnieka uzskatiem un pārliecības. Tādēļ evaņģēlistu rakstītais mums jāatšķir no citu vēsturnieku un rakstnieku darbiem, jo evaņģēlisti nav vadījušies no saviem pieņēmumiem, uzskatiem vai iedomām, bet būdami īpaši izraudzīti Dieva cilvēki, tie ir rakstījuši Svētā Gara vadīti, tādēļ katrs viņu rakstītais vārds ir patiess un uzticams (2. Pēt. 1: 21). 

Stāstījumu par Jēzus dzimšanu evaņģēlists Lūka iesāk šādi: „Un notika, ka tanīs dienās nāca no ķeizara Augusta pavēle uzrakstīt visus valsts iedzīvotājus.” (Lk. 2:1) Izteikumu „un notika” Lūka savā evaņģēlijā lieto bieži un tas arvien ievada kādu ļoti svarīgu un būtisku Jēzus dzīves notikumu, ko autors vēlas uzsvērt.  Tālāk viņš runā par kādu īpašu laika posmu, ko apzīmē ar vārdiem – „tanīs dienās.” Tās ir dienas, par kurām Lūka stāstījis iepriekš. Kas tad šajās dienās bija noticis?

Kādam dievbijīgam priesterim vārdā Caharija, kas bija vīrs jau stipri gados, un kuram bija neauglīga sieva vārdā Elizabete, arī jau labi gados, kalpojot templī, parādījās eņģelis un pasludināja, ka viņa sieva drīz dzemdēs dēlu un pavēlēja to nosaukt vārdā Jānis. Eņģelis arī pavēstīja, ka Jānis sagatavos ceļu sen apsolītajam Kristum. Pēc sešiem mēnešiem šis pats eņģelis – viens no varenajiem Dieva eņģeļiem – Gabriēls ieradās pie kādas jaunas jūdu meitenes vārdā Marija. Eņģelis viņai pavēstīja, ka Marija taps grūta un dzemdēs sen gaidīto Kristu. Vārds Gabriēls nozīmē - Dieva vīrs – un bez Lūkas evaņģēlija viņš divreiz minēts Vecajā Derībā Daniēla grāmatā (8: 16, 9: 21 utt.).  Marija, būdama jaunava, apmulsa un brīnījās par eņģeļa vēsti – „Kā tas var notikt, jo es vīra neapzinos?” (Lk. 1: 34). Eņģelis atbildēja, ka viņa taps grūta no Svētā Gara un, sacīdams – Dievam nekas nav neiespējams - atgādināja par viņas radinieci Elizabeti, kas būdama jau gados un neauglīga, tagad atrodas mātes cerībās. Dievbijīgā Marija atbildēja - es esmu Tā Kunga kalpone, lai notiek ar mani pēc tava prāta (Lk. 138). Pēc tam, apciemojusi savu radinieci Elizabeti, Marija no viņas dzirdēja notikušā apstiprinājumu, kas lika viņai izplūst slavas un pateicības himnā Dievam. Palikusi pie Elizabetes kādus trīs mēnešus Marija devās atpakaļ uz mājām, bet pa šo laiku piedzima Jānis Kristītājs.

Uzzinājis, ka viņas saderinātā Marija ir mātes cerībās, Jāzeps gribēja viņu klusībā atstāt, jo lai gan viņi vēl nebija precējušies, bet tikai saderinājušies, Marija tomēr saskaņā ar bauslību bija jāuzskata par laulības pārkāpēju. Tādēļ, domādams, ka viņa pārkāpusi laulību, Jāzeps vēlējās Mariju atstāt. Tomēr sapnī, redzēdams parādībā to pašu eņģeli Gabriēlu, kas izskaidroja Marijas grūtniecību kā Svētā Gara darbu, kurā piepildās Vecās Derības pravietojumi, Jāzeps ņēma Mariju pie sevis par sievu. Tomēr viņš atturējās no attiecībām ar viņu, līdz tā būs dzemdējusi dēlu (Mt. 1: 18 – 25).

Pakļaudamies Cēzara Augusta izdotajai tautas skaitīšanas pavēlei, Jāzeps devās uz  Betlēmi, jo viņš bija no ķēniņa Dāvida cilts, un katram jūdu vīram bija jāpierakstās savas cilts pilsētā. Šajā laikā lielākā daļa no agrākajām 12 Israēla ciltīm jau vairs nepastāvēja. Praktiski bija palikušas tikai Dāvida, Benjamīna un puse no Levija cilts. Tādējādi toreiz vajadzēja būt daudz Dāvida ciltij piederīgo jūdu, kas devās uz Betlēmi.  Jāzeps, dodamies ceļā, nolēma ņemt līdzi arī Mariju. Gaidāmais ceļš bija vairāk kā 100 km. garš un tā veikšanai, tiem vajadzēja vismaz kādas piecas sešas dienas. Vēsturnieki ir daudz strīdējušies jautājumā par Augusta izsludināto tautas skaitīšanu un Kirēnija valdīšanas laiku Sīrijā.

Kas attiecas uz Kirēnija valdīšanu, tad jāsaka, ka vēsturniekiem nav izdevies pilnībā noskaidrot šo jautājumu. Varbūtības ir dažādas un mēs nezinām faktus, kurus zināja Lūka un kas būs bijuši zināmi arī tā laika lasītājiem. Savukārt imperators Augusts iedibināja noteikta veida programmu, saskaņā ar kuru pamazām, vairākos etapos vajadzēja reģistrēt visus Romas impērijas iedzīvotājus. Lūka uz tautas skaitīšanu gan atsaucas tikai tādēļ, lai lasītājam būtu zināms iemesls, kāpēc Jāzeps un Marija pēkšņi devās uz Betlēmi. Bet Kirēniju viņš laikam min tādēļ, lai lasītāji nejauktu šo tautas skaitīšanu ar kādu citu vēlāk notikušu, pēc kuras Jūdeja tika pilnīgi pakļauta Romas impērijai.  Protams, Marija iespējams būtu varējusi palikt mājās, tomēr viņa būs gribējusi būt kopā ar vīru. Turklāt, tā kā eņģelis bija teicis, ka viņas Dēlam Tas Kungs dos ķēniņa Dāvida kroni, tad pats par sevi saprotams, ka Marija būs vēlējusies, lai viņas Dēls piedzimst ķēniņa Dāvida pilsētā Betlēmē. 
Jāzeps un Marija savlaicīgi ieradās Betlēmē, atrada sev mājokli un sagādāja visu, dzemdībām nepieciešamo. „Un, tiem turpat esot, viņai laiks pienāca dzemdēt.”

Tradicionāli par Jēzus dzimšanas vietu tiek uzskatīta kāda ala, virs kuras uzcelta Kristus dzimšanas baznīca, uz kuru tiek vesti tūristi. Pirmā baznīca šeit tika uzcelta jau 325. gadā un baznīcas tēvs Hieronīms, kas kādu laiku dzīvoja šajā vietā, raksta, ka kristieši godinājuši šo vietu kā Kristus dzimšanas vietu jau kopš 135. gada.  Visticamāk gan, ka tā bijusi kāda draugu vai radinieku māja Betlēmē, kur Jāzeps un Marija atrada sev gultasvietu. Māja būs bijusi ļoti vienkārša – viena lielāka istaba ar piebūvi mājdzīvniekiem, kas tur tika turēti ziemā. Abas mājas daļas atdalīja barības galds, kur dzīvnieki tika baroti. Acīmredzot dienu Marija ar Jāzepu varēja pavadīt augšējā istabā, bet naktī tiem tur vairs nebija vietas, un tiem nācās savu guļvietu iekārtot zemākajā nodalījumā. Šeit tad arī Marijai piedzima pirmdzimtais dēls, viņa to ietina autiņos un guldīja uz barības galda, kas atdalīja abas mājas daļas. 

Mēs šeit atturēsimies no dažādām detaļām, sentimentālām domām un patētiskiem vārdiem. Pasaulē pēc sava ieskata un sevis izvēlētā vietā, pieņēmis cilvēka dabu bija ieradies pats Dievs, lai glābtu cilvēci no velna elles un nāves. Mēs klusībā nolieksim galvu šā noslēpuma priekšā, pateicībā godinādami Dievu par Viņa neizmērojamo laipnību pret mums grēciniekiem. Vien ievērosim, cik ļoti Jēzus ierašanās šajā pasaulē līdzinās Viņa šīs zemes dzīves pēdējai dienai. Tagad Marija tin Viņu autos un liek silē, jo tiem nav citas vietas, tad Viņu noņems no krusta, un Marija tīs Viņa miesu audeklā, lai guldītu svešās kapenēs, jo citur Viņu nebija, kur guldīt. Bet par to, kas notika tālāk Jēzus dzimšanas vakarā, runāsim nākošajā dievkalpojumā. Āmen.

IP pierakstīta