Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija  (Lasīts 752 reizes)

0 Iemītnieki un 1 Nereģistrētais lasa šo tēmu.

Ctulhu

  • Pieslēdzies Pieslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists

Man personiigi tiiri patiik pashlaiciigais Latvijas iekaartojums... nav jau ideaalu, bet nu ja taa paskataas...

Nesitam viens otram pa seju, laigan uz ielas var redzeet ij jehovieshus ij kristieshus ij atejistus ij muslimus ij budistus...
Valsts it kaa paaraak nelec uz filosofiskaam eceeshaam, bet skaita nodokljus.
No vienas puses man atejisti nepatiik... tb vinju pasaules uzskats, no otras puses, vinji tak tomeer shad tad kaadu shashliku uzsauc pat kristietim...

Taakaa... Latvija nav tas sliktaakais gadiijums pashlaik.
+jean
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.23 20:57:37
Mulder,

tiešām mans vārdu savirknējums - Iedosi kristiešiem likuma varu.. - nebija tas precīzākais.

Nav problēmu, ja kristieši ir pie šprices, problēmas kristiešiem (baznīcām) rodas, ja viņi iedomājas, ka spēs padarīt pasauli labāku, padarot valstu likumus kristīgākus jeb nostiprinot kristīgās vērtības (kuras paši tā arī nevar īsti pat nodefinēt!!) sabiedrībā ar valsts likumu palīdzību.

Teorētiski - jo vairāk cilvēku sabiedrībā būs kristieši, jo sabiedrība kļūs kristīgāka. Teorētiski - jo vairāk cilvēku ies svētdienās uz baznīcu, jo sabiedrība būs kristīgāka.

Tomēr tas viss ir teorētiski. Praktiski - Debesu valstība šai pasaulē ir neredzama, kristieši dzīvo ticībā...


Mulder, manuprāt, Tavs links nebija korekts attiecībā uz ateistiem, jo tur stāsts ir par ebreju memoriāla izveidi vietējā parlamenta ēkā!! Ja reiz skolās un valsts iestādēs netiek izcelti (ir aizliegti) reliģiskie simboli, atkarībā no darbinieku un apmeklētāju reliģiskās piederības, tad arī memoriāla centrālajam apskates objektam nevajadzētu būt ebreju reliģiskam simbolam.

Cita lieta, ka velns un pasaule aktīvi cīnās pret kristīgo patiesību.

Tomēr atgriežoties pie tēmas, manuprāt, tā ir velna viltība, kas aicina kristiešus uzsākt cīņu valsts likumu lauciņā, sakot: "Es parādīšu, kā es jūs sakaušu ar likumu palīdzību." Un tad kristieši nostājas un saka: "Nekā nebija, mēs ar savu lobiju palīdzību, izmainīsim šitā un tā likumus, un tad sasaistīsim tev rokas, ka mūsu bērniem tu netiksi klāt!"

Nu, un kur tad paliek Kristus un Viņa jau izcīnītā uzvara pār grēku, nāvi un velnu? Vai Viņš ir aicinājis mūs ņemt rokā zobenu (valsts varu) un aizstāvēt Viņu???? Ko Viņš teica Pēterim??
Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.23 21:04:18
+jean
Bet no otras puses... kā tev šķiet, vai tie kristieši, kas iestājās, lai valsts ar likumu aizliegtu gladiatoru spēles vai verdzību, pietiekoši neticēja Kristum un rīkojās nepareizi?
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.23 21:50:14
Aivars
Sauls jau nesaka ka bauslība neko nespēj! Izlasi uzmanīgāk! Bauslība kaut ko spēj, bet ne visu. Un to ko bauslība nespēj, to izlaboja Dieva Dēls!
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.23 21:58:40
Jošs Mulders
Tātad uzskati ka uz citu ripojošo galvu rēķina, tavējā varēs palikt ilgāk uz pleciem? Vienkārš un vēss aprēķins - ja mūsējie sitprāki, tad sitīsim visus kas nav mūsējie! Jo tādā veidā tava galva uz pleciem ilgāk turēsies! Ar ko tad cienītais tādā gadījumā no AAE tiesneša-muslīma atšķiras, kurš to pašu pret izvarotu jaunu sievieti izdarīja? Un ja neatšķiras, vai gadījumā nav notikisu traģiska kļūda savas ticības izvēlē?
Aivars
[Offline]    
# Labojis Aivars: 2013.07.23 23:02:47
_Loki_ [87.99.74.216]
Es zinu, kas tur rakstīts. Un zinu, kas rakstīts arī vēl citur par bausli, jeb likumu, kam it kā vajadzēja nest dzīvību, bet tas atnesa nāvi.
Ja ievēroji, tad es jau arī nerakstīju, ka ar bauslības/likuma spēku absolūti neko nevar panākt, bet par to, ka īstu labumu ar to panākt nevar. (Un tas ir tas, ko Pāvils kā bijušais inkvizitors uzsvēra ne jau tāpat aiz gara laika)
Piekritīsi taču, ka Dieva Dēls ar savu upuri nav vienkārši sīka Bauslības korekcija.
Raimonds
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.23 23:15:14
+jean
To, ko saki, manuprāt, labi raksturo vienu daļu kristiešus - mēs mazgājam rokas nevainībā un ar šo grēcīgo pasauli nav ko saistīties, vai tas nav eskeipisms, izolācija, sevis, savu talantu norakšana? To varētu vēl saprast Romas katolicisma atsevišškos strāvojumos, bet luterismā? Diez vai tas būs pareizi, jo kā Raksti saka un mūsu Mazais katehisms - kalpojam, paklausām, mīlam un cienam... palīdzam un kalpojam... palīdzam vairot un sargāt... aizbildināt, visu labu par to runāt un visas lietas par labu griezt... labprāt palīdzam...
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.24 02:00:32
Aivars
Jā, piekrītu! Dieva Dēls gan vienlaicīgi neatceļ bauslību, taču tai pat laikā dod iespēju arī nepārāk perfektiem bauslības sekotājiem un pats galvenais arī visiem citiem (kas nav izredzētā tauta), nonākt tur pat, kur apsolītajiem 144`000 košerētajiem!
Sekojoši Dieva Dēls derību kas bija šauri jūdiski nacionāla, padarīja par vispārcilvēcisku un internacionālu, ja tā var teikt. Un tā tiešām nav sīka korekcija.
Mārtiņš
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 11:00:09
_Loki_ [87.99.74.216]
Sauls jau nesaka ka bauslība neko nespēj! Izlasi uzmanīgāk! Bauslība kaut ko spēj, bet ne visu. Un to ko bauslība nespēj, to izlaboja Dieva Dēls!

Un kas ir tas "kaut kas", ko bauslība spēj?
+jean
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 11:44:17
Aivar,

ja viņi tā centās palīdzēt savam tuvākajam, tad viņi rīkojās pareizi, ja viņi tā centās veicināt cilvēces "kristīgo vērtību" progresu, tad viņi kļūdījās. (iespējams izklausās savādi, bet varbūt var palīdzēt ATA 28. art. iesākuma pārlasīšana - pagaidām to nepeistošu šeit.)

[[ un kā Tu pats atbildētu uz savu jautājumu? ]]

Jo pirms viņiem kristieši bija gan kādi vergi, gan kādi vergturi, gan kādi gladiatori, gan kādi, kas šīs cīņas rīkoja.




Raimond, sludini Evaņģēliju, tas ir Dieva spēks par pestīšanu ikvienam. Ar likumu palīdzību kādu var ārēji savaldīt, bet padarīt labāku ar likuma (tas ir, bauslības) palīdzību NAV iespējams.

Ja baznīcas/kristieši iedomājas, ka ar likumu (pat vienalga vai baznīcas, vai valsts) palīdzību spēs cilvēkus izmainīt, ka tie kļūs labāki , ka sabiedrība kļūs labāka, tad viņi kļūdas.

Valsts likumu uzdevums ir ierobežot/iegrožot grēku, nelolojot ilūzijas, ka tādēļ mainīsies šo cilvēku ļaunā daba; Baznīcas sludināto likumu uzdevums grēka pilnajā pasaulē ir uzrādīt cilvēkiem grēku, vest viņus pie grēkatziņas.


Raimond , to, ko Tu citē no Mazā katehisma, tas ir domāts kristiešiem, tas ir, tiem, kas jau ir uzklausījuši Evaņģēliju. Tev ir tēvs, māte, varbūt vēl dzīvi vecvecāki, varbūt bērni, māsas un brāļi, māsas un brāļi Kristū savā draudzē, draugi, kaimiņi, darba kolēģi, cilvēki, ko satiec uz ielas, veikalā u.c.

24 stundas dienā ir par maz, lai viņiem visiem palīdzētu un kalpotu!! .. ja Tu saprati, ko gribēju pateikt..

.. tas ir, tiešām Tev nav jāuztraucas par grēcīgo pasauli (!!!) , jo darba tāpat pietiek, lai palīdzētu un kalpotu saviem tuvākajiem...
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.24 12:05:47
Mārtiņš
Sagādāt vajadzīgos 144`000 jūdus Paradīzei.
Bauslība ir skaidri noteikumi, kuri verbālā veidā apkopo tās īpašibas un darbības, pēc kurām jūdi tiks salīdzināti, tiesāti un izšķiroti. Tā ir Dieva un Mozus tautas savstarpējā līguma noteikumu daļa, kas attiecas uz jūdiem. Ja jūdi izpilda šos noteikumus, tad Dievs izpilda savus. Tāda ir jebkura līguma būtība. Arī Jaunās Derības. Tikai Jaunajā Derībā ir citi noteikumi. Sākot jau ar to, ka tie nav tikai jūdiem domāti. Jaunajā Derībā ir iekļauti arī 10 baušļi no vecās deribas. Vai Jūs domājat ka tie neko nespēj un ir nevajadzīgs Jaunās Deribas pielikums? Tik nevarīgs un nevajadzīgs ka nav jāievēro?
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.24 12:25:15
Lai gan tagad atkal mēs atgriežamies pie maldīšanās pa citiem jautājumiem, tā arī skaidri nenoformulējot kristīgo vērtību būtību. Man simpātiska šķita +jean pasniegtā versija privātajai dzīvei. Es saskatu labumu un neredzu ļaunumu ko tādi pamati privātajā dzīvē varētu dot. Taču valsts pārvaldē vai valsts dzīvē, kā mēs te noskaidrojām, tie viennozīmīgi nebūs labi esam. Tā iemesla dēļ, ka valsts - tas nav tikai milzīgs un vienā vietā sēdošs Kristietis. Tā sastāv no dažādiem ļaudīm un dažādiem kristiešiem. Tai ir jāsakaras ar dažādām valstīm. Un te vairs nestrādā vienkāršota rīcības recepte priekš visiem. Vēl varētu saprast, ja mēs valsti personificējam, teiksim kā kādu britu Karalieni. Kura tad nu kristīgā mīlestībā mīl savus pavalstniekus. Taču valsts esam mēs paši. Tā ir mūsu pašu veidota organizācija. Un tad tas izskatās dīvaini un diezgan narcistiski.
Raimonds
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 13:17:59
+jean
Tavu pieeju lieliski saprotu, bet tas gluži nav tas, ko saka katehisms. Priekš sevis, jā , katrs dara kā uzskata par pareizu, lai izdzīvotu sabiedrības džungļos, bet vai Dieva vārda darbība nav plašāka? Kas tas ir tuvākais, kaut vai Jēzus līdzībā par Žēlsirdīgo samarieti? Kur Tu ņem, ka Katehisma baušļi attiektos tikai uz kristiešiem? Tāpat Pāvils par paklausību varām runā ne jau par kristīgajām varām. Ko atkal kristieši bieži iztulko vairāk kā beierunu un verdzisku paklausību, bet nevis kalpojošu paklausību.

Tāpat, manuprāt, Jēzus kristietim iedod daudz lielāku iespēju un rīcības brīvību būt un nest svētību visai sabiedrībai t.sk. arī neticīgai un pagāniskai. Arī nevis baidoties no čūskām un skarpijiem, ieciklējoties uz šo cīņu, bet kāpjot un ejot tiem pāri.
+jean
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 13:47:02
Raimond ,

atrodi baušļos vai Mazajā katehismā kur būtu, kas teikts par svētības nešanu VISAI sabiedrībai!! To, ko es atrodu attiecas uz konkrētiem, atsevišķiem indivīdiem, kas ir mums līdzās, vēl precīzāk - uz tiem, kas ir mums līdzās, nemūkot prom no mājām/no ģimenes!

Tas nozīmē, ka Dieva baušļi nav tikai prasība KAUT KO darīt "visai sabiedrībai", bet prasība DARĪT LABU NOTEIKTIEM CILVĒKIEM! Un katram no mums šie noteiktie (priekš Tevis apzīmētie) cilvēki ir savējie. Man vieni, Tev citi.


P.S. Par katehismu atbilde ir vienkāršāka - to tiešām M. Luters rakstījis kā kristīgās mācības apkopojumu, kas jāzina/kas jāmāca draudžu locekļiem.
dafne
[Offline]    
# Labojis dafne: 2013.07.24 13:53:08
katram
jau savs aicinajums,varbut kadiem kristiesiem ir jaiet politika un
"jaspiez"uz pareizajiem likumiem.Pavils aicina luugt
par valsts vaditajiem...tas ta varetu but attiecinams uz visiem
kristiesiem.Tas,par ko varetu pacinities..par abortu aizliegsanu,par kkadam izmainam likumos...
Raimonds
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 15:07:49
+jean
paskaties, to pašu jau kaut kur agrāk pieminētā 4.baušļa skaidrojumu Lielajajā Katehismā. Ko Luters teiktu dēlam par neticīgu tēvu? Vai to nav jāgodā? Ko tad Luters domāja par laicīgajiem tēviem? Un, lai tu ilgi dzīvo savā zemē?
Tāpat otrais bauslības galdiņš, vai tad neattiecas uz sabiedrību kopumā un, ja kristieši neko nedarītu sabiedības labā, vai tas nebūtu bezatbildīgi? Un galu galā, kā var norobežoties no pārējās sabiedrības un visa, kas notiek, vai tad Panorāmu neskaties vakarā?
Raimonds
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 15:11:20
dafne
mēs laikam piederam pie vecākas paaudzes kristiešiem, kam sirds bija plašāka kas ja vajadzēs palūgs, ja vajadzēs pažēlos nedomājot kristiets vai nekristiets...
+jean
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 15:30:02
dafne,

attiecībā uz iešanu politikā (kas ir laicīga nodarbošanās, pēc būtības - maizes darbs), manuprāt, būtu attiecināmi vārdi, ko rakstīju jau Aivaram nedaudz citā sakarā: ja viņi iet politikā, lai palīdzētu savam tuvākajam, tad viņi rīkojas pareizi, ja viņi tā cenšas veicināt cilvēces "kristīgo vērtību" progresu, tad viņi kļūdās.
Jošs Mulders
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 15:41:12
_Loki_

A par ko ta es runaaju... es tieshi to arii saku, ka ja pie varas nonaak greecinieki (lasi - vienkaarshi dajebkursh cilveeks) tad agri vai veelu rodas veelme konkurentus saiisinaat par galvas tiesu.

Taadeejaadi... te cepties par to kura paarvalde un ideologjija buutu taa pareizaakaa ir visai bezjeedziigi, ibo ikviena ideologjija greecinieka rokaas novediis pie viena un taa pasha rezultaata... vai tas buutu gulags, vai Aushvices vai beertulju naktis vai Beetlemes beernu slaktinji...
+jean
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.24 15:49:15
Raimonds,
teikšu savādāk: darot tos "mazos", bet Dieva pavēlētos darbus, Tu dari vairāk visas sabiedrības labā, nekā domādams par visu sabiedrību: kā gan es tai varētu palīdzēt? , skatoties panorāmu. Un pat, ja Tu izdomāsi kādu darbu, piemēram: es rakstīšu likuma izmaiņas, lai visai sabiedrībai būtu labāk , tad ...

P.S. es jau saprotu, Tu teiksi: Jēzus laikā nebija tv, nebija panorāmas, un tāpēc Viņa līdzībā par žēlsirdīgo samarieti nav iekļauts teikums: un, ja Tu redzi tv kādu pakritušu, tad tas ir Tavs tuvākais..

modernā versija būtu par tv, jo cilvēkus jau dzīvē mēs vairs "neieraugam" (tiem mēs paejam garām, jo viņus nerāda tv)... bet, ja kādu parāda tv, tad sirds vai lūzt pušu...
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Pieslēdzies Pieslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #1 : Augusts 28, 2013 »

_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.24 18:21:28
Jošs Mulders
nav nemaz tik bezjēdzīgi. Labākā pārvalde ir tā, kura ievēro, respektē katra cilveka, katras reliģijas pamatprasības un pamattiesības. Tās, kas ir faktiski vienādas visiem. Tiesības sapulcēties, paust savu viedokli (bet bez īpašām tiesībām savu viedokli uzspiest citiem), nodoršināt ka citas grupas netraucē vai varmācīgi savu viedkli neuzspiež. Es apzinos ka tas ir mazliet nepatīkami un neērti. Jo katrs savu viedkli uzskata par pareizāko un ar zināmām tiesībām uzspiest to pārējiem. Bet ja paskatās mazliet plašāk? Nu kā būs, ja oponents uzskatīts tieši tāpat, un piedevām būs fiziski vai juridiski stiprāks? Kurš no jums būs gatavs atzīt, ka oponentam ir tiesības uzspiest ar varu savu viedkli, un tikai tapēc ka viņš ir stiprāks? Kurš samierināsies ar šādu taisnību un uzskatīs ka tādā gadījumā viss ir pareizi un tā tam būs būt?
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.24 18:32:18
Jošs Mulders
Par piemēru varu minēt islama izpratni par valsts likumiem, demokātiju un taisnīgumu. Tad, kad vienas mazas eiropas pilsēteles dome izdomāja, ka musulmaņu balsu vairākums dod viņiem tiesības atcelt Ziemassvētkus un Lieldienas. Viņi esot pilsētā vairākums un viņi esot nolēmuši šos viņiem svešos svētkus nesvinēt. Formāli tā ir demokrātija, taču tai pat laikā nepareiza valsts (pašvaldības) politika un vadība. Demokrātija nedrīkst būt vairākuma varmācība pret mazākumu. Ja vien tas mazākums pats nav varmācīgs, jo tad stājass spēkā pavisam citi likumi, kurus regulē kriminālās tiesības.
Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.25 01:18:38
_Loki_ [87.99.74.216]
Man gan ir čujs, ka Kristum internacionālims nebija tā vissvarīgākā vērtība, pat ja ebrejiem likās šokējoši nojaukt getto robežas un neapšaut savējos, kas no ierindas izkrīt. Kosmopolīti dzīvoja arī Jēzus laikā, un tomēr... Dieva Dēls nāca un mira uz Krusta.
+jean
[Offline]    
# Labojis +jean: 2013.07.27 20:50:57
_Loki_ [87.99.74.216],
no kurienes Tu ņēmi šo: Sagādāt vajadzīgos 144`000 jūdus Paradīzei.
Bauslība ir skaidri noteikumi, kuri verbālā veidā apkopo tās īpašibas un darbības, pēc kurām jūdi tiks salīdzināti, tiesāti un izšķiroti. Tā ir Dieva un Mozus tautas savstarpējā līguma noteikumu daļa, kas attiecas uz jūdiem. Ja jūdi izpilda šos noteikumus, tad Dievs izpilda savus. Tāda ir jebkura līguma būtība. (no 24. jūl.) ????

Što ta ņi aļo!!!

Kā tad nu ir: vai mēs, jūdi, esam labāki? Nebūt ne! Jo mēs jau iepriekš rādījām, ka tiklab jūdi, kā grieķi ir vainīgi un stāv zem grēka . 10 Gluži, kā ir rakstīts: nav neviena taisna, it neviena. 11 Nav neviena, kas saprot, neviena, kas meklē Dievu. 12 Visi ir novirzījušies, visi kopā kļuvuši nelietīgi. Nav neviena, kas dara labu, it neviena. (Rom. 3)

Un tālāk: 19 Bet mēs zinām, ka viss bauslībā teiktais teikts tiem, kas stāv zem bauslības; tā visiem aizdarīta mute, un visa pasaule vainīga Dieva priekšā. 20 Jo ar bauslības darbiem neviens cilvēks nevar kļūt taisnots Viņa priekšā. Jo bauslība dod - grēka atziņu. (turpat)
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.29 09:12:11
Aivars
Vissvarīgākā vērtiba tā nebija, tomēr savādāk nevarēja lauzt cilvēku iedalījumu uz pasaules, pēc Bābeles torņa tautu valodu sajaukšanās. Pēc Bābeles Dievs izvēlējās tikai vienu tautu kā izredzēto, nevis visas. Jēzus lauza šo kārtību un iedalījumu. Protams, vietā liekot savejo iedalījumu. Dalot tajos kas seko Jēzum un kas neseko. Piekrīti, ka no pestīto dvēseļu skaita viedokļa, visas tautas ir daudz vairāk, nekā viena izredzētā? Un bija teikts ka katra pestītā dvēsele esot svarīga!

_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.29 09:21:48
+jean
šoto ņi aļo tapēc ka putrojieties Vecajā un Jaunajā derībā. Ņemot Jaunās Derības izteikto vērtējumu par Vecās Derības bauslību un uzstādot to kā Vecās Derības bauslības mērķi! Dieva Tiesa salīdzina cilveku ar Dievu. Jo cilvēks veidots pēc gīmja un līdzības. Ja šīs līdzības nav - cilvēku met atkritumos. Tāda nu ir tā tiesāšana, patīk tas kādam vai nepatīk. Bauslība ir tikai verbāli izteikti nosacījumu punkti, pēc kuriem notiks vertēšana, tā ir PIRMĀ atkāpe no Dieva standartiem, jo pat līdzīgs Dievam nav neviens. Atliek tikai izpildīt bauslību, un ar to pietiek lai tiktu atzits Dievam par labu esam. Un tas netika prasīts visiem. Tikai izredzētajai tautai, un ne par kādiem grieķiem tur neiet runa!
Taču, kā atzīmēts Jaunajā Derībā, arī tas bija par daudz prasīts. Diemžēl. Un bija vajadzīgs Jēzus, lai labotu šo cilvēcīgo kļūdu.
Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.29 10:15:00
_Loki_ [87.99.74.216]
Vēl precīzāk būtu teikt, ka Jēzus pārdefinē izredzētības un izredzētās tautas jēdzienu. Ne velti apustuļi ir divpadsmit, kā simboliski jaunā israēla ciltstēvi. Šķiet tas pats Nācaretes sinagogas sprediķis arī rāda, ka Jēzus apstrīd, ka cionisti būtu pareizi sapratuši to pašu VD.
Skaidrs, ka Jēzus liek pārvērtēt izpratni par nāciju, tāpat kā izpratni par ģimeni, utt.. Tu runā par to, ka Jēzus piedāvā jaunu iedalījumu. Vai brīdī, kad šīs Jēzus kategorijas kāds mēģina konvertēt citā `vērtību sistēmā" nesākas visādi feileri?
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.07.29 10:39:55
Aivars
Par izredzētību un izredzēto tautu, tā varētu teikt, lai gan izreedzētās tautas esība norāda arī uz kaut kādas NEizredzētās tautas esību. Jēzus gadījumā tādu nav. Visi ir izredzētie, atšķiras savā starpā tikai tie kas to pieņem un tie kas to noraida. Bet manuprāt, tā šoreiz ir matu skaldīšana par apzīmējumiem.

Vai brīdī, kad šīs Jēzus kategorijas kāds mēģina konvertēt citā `vērtību sistēmā" nesākas visādi feileri?
atvainojos, bet nesapratu jautājumu. Kas tieši ar to bija domāts?
eiropietis [82.145.211.43]
   
# Iesūtīts: 2013.07.29 17:49:38
Loki, nevajag aizmirst, ka Tevis pieminētās mazās Eiropas pilsēteles vēlme demokrātiski atteikties no kristīgajiem svētkiem ir tipisks Eiropas demokrātijas blakus produkts. Jo grēcīgajā realitātē vienmēr taisnība būs spēcīgākā pusē, neskatoties uz smukām teorijām.
Eiropas valdību noziegums pret eiropiešiem (jāsāk domāt par sazvērestību pret kristietību un eiropeisko dzīves veidu), ļaujot muhamedāņiem te ievākties, ir nosodāms.
Nupat paceļoju pa Eiropu, no viņiem nelabi metas.
Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.29 20:27:31
_Loki_ [87.99.74.216]
atvainojos, bet nesapratu jautājumu. Kas tieši ar to bija domāts?
Domāta bija devalvācija. Viens iztaksē Jēzu argumentos pret homīšiem, otrs - argumentos pret žīdu naciķiem, trešais...
Cik no šīm `vērtībām` ir raksturīgas Jēzum, un cik no tām vienkārši nodod savu liecību par `vērtētājiem`? Redzot kā arī dažs atejists vai no baznīcas tālu stāvoša lauku kultūras nama primadonna - ezotēriķe mēdz taksēt `kristīgas vērtības`, reizēm rodas sajūta, ka dažs koordinātas mēģina izteikt kilogramos, bet nošu augstumu - ampēros vai džoulos.
Par to `izredzētības` vs "neizredzētības` duālismu arī neesmu tik pārliecināts. Genesis 1,2 un Romiešiem 8 teorētiski pieļauj domu, ka Dievs grib nevien Tevi un mani redzēt Savā priekšā līksmojam, bet arī to grunduli, kas nosprāga tikai tādēļ, ka skopuma vadīti nopirkām ķīniešu taisītu kedu, kurā kāju sautēt.
dafne
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.07.31 11:58:26
http://spektrs.com/visas-zinas/janis-gulbis-par-bernu-tiesibu-aizsardzibu-un-jaunakajam-izmainam-bernu-tiesibu-aizsardzibas-likuma/
+jean
[Offline]    
# Labojis +jean: 2013.07.31 19:02:47
_Loki_ [87.99.74.216],

NAV 2 (DIVU) DERĪBU (kaut arī Bībele ir sadalīta divās daļās)!!!!

Kā lasām pie Lūkas, tad Dievs derību slēdza ar Ābrahāmu (izlasi zemākiekopētajos citātos). Bet vai tas bija kas jauns?? Nē, šo pašu derību pazina svētie tēvi arī pirms viņa - Ādams, Sets, Noa, Šems un Ēbers.

Vai kā apustulis Pāvils to rezumē, pasakot, ka Dievs ir slēdzis daudzas derības -- israēlieši, kam pieder bērnu tiesa, dievišķā godība, derības , bauslība, kalpošana, apsolījumi (Rom.9), -- tāpat kā pie mums. Sv. Kristība ir Dieva derība ar katru no mums.
Jā, Tu runā par derību, kas tika slēgta pie Sinaja kalna. Kaut arī tā tiek pretstatīta jaunās derības asinīm, tomēr vēstules ebrejiem autors to saslēdz vienā ķēdē un parāda tās NOLŪKU -- Jo bauslībai piemīt nākamo labumu ēna, ne pats lietu veids; nekad nevar ik gadus ar tiem pašiem upuriem, ko nepārtraukti atnes, padarīt pilnīgus tos, kas ar tiem tuvojas, jo ar šiem upuriem gadu no gada tika atgādināti grēki.. (Ebr. 10)

Starp citu, ko nozīmē vārds ebrejs? Kāpēc Ābrahāms 1. Moz. grāmatā 14. nodaļā pēkšņi tiek nosaukts par ebreju? M. Luters to skaidro, ka tas nācis no Ēbera vārda, jo Ābrahāms bijis tai pašā ticībā kā Ēbers. Līdzīgi kā mēs tiekam saukti par kristiešiem pēc Kristus, vai precīzāk būtu kā luterāņi par luterāņiem no Lutera. Līdz ar to vārds ebrejs iesākumā iespējams apzīmējis ticīgos, kas tic tāpat kā Ēbers. Bet tā kā Ābrahāms nosaukts par ebreju, tad visi Ābrahāma pēcteči (un tie, kas vēlējušies tādi būt) sevi arī turpinājuši saukt par ebrejiem, pieņemot arī Ābrahāmam noteikto ārējo derības zīmi - apgraizīšanu. Tādā nozīmē ar visi kristieši ir ebreji, tikai vairs nepieņemot apgraizīšanu kā obligātu ārēju zīmi (tāpat kā visas pārējās tempļa ceremonijas). Apgraizīšanas obligātums bija viens no pirmajiem strīdus āboliem kristiešu vidū, kuru paldies Dievam paši apustuļi arī atrisināja: dari kā gribi, tas neko nemaina piederībā Kristum.

Loki, Jaunā un Vecā derība ir Svētie Raksti, viens veselums. Bauslība parādīja, ka ar paša darbiem NEVIENS nevar tapt pestīts, jo visi ir grēkojuši un ik dienas grēko. Lai taptu pestīts ir jātic, jācer un jāpaļaujas vienīgi uz Dieva žēlastību. Uz to arī aicināja t.s. vecās derības pravieši.



22 Jo Mozus ir sacījis: Dievs Kungs iecels jums Pravieti no jūsu brāļiem tāpat kā mani ; Tam klausait visās lietās, ko Tas uz jums runās. 23 Un ikviena dvēsele, kas neklausīs šim Pravietim, tiks izdeldēta no tautas vidus.- 24 Un visi pravieši, sākot ar Samuēlu, un tie, kas turpmāk runājuši, arī šīs dienas ir pasludinājuši. 25 Jūs esat šo praviešu un šīs derības bērni , ko Dievs ir slēdzis ar jūsu tēviem , sacīdams uz Ābrahāmu: un tavos pēcnācējos tiks svētītas visas ciltis virs zemes. - 26 Jums vispirms Dievs devis Savu Kalpu un To sūtījis, lai Viņš jūs svētītu, ka ikviens atgriežas no Sava ļaunuma. " (Ap.d. 3)

Caharija tapa Svētā Gara pilns, pravietoja un sacīja: 68 "Slavēts ir Tas Kungs, Israēla Dievs, jo Tas piemeklējis Savus ļaudis un tiem gādājis pestīšanu 69 un mums uzcēlis pestīšanas ragu Sava kalpa Dāvida namā, 70 kā tas sendienās solījis ar Savu svēto praviešu muti: 71 mūs pestīt no mūsu ienaidniekiem un no visu to rokām, kas mūs ienīst, 72 parādīt žēlastību mūsu tēviem un pieminēt Savu svēto derību , 73 un dot mums stipro solījumu, ko Viņš zvērējis mūsu tēvam Ābrahāmam, 74 ka mēs no savu ienaidnieku rokām pestīti, Viņam bezbailīgi kalpotu 75 svētumā un taisnībā Viņa priekšā visas mūža dienas. 76 Un tevi, bērniņ, sauks par Visuaugstākā pravieti, jo tu iesi Tā Kunga priekšā sataisīt Viņam ceļus, 77 dot Viņa ļaudīm pestīšanas atziņu uz grēku piedošanu 78 mūsu Dieva sirsnīgās žēlastības dēļ , ar ko auseklis no augšienes mūs uzlūkojis, 79 lai spīdētu tiem, kas mīt tumsībā un nāves ēnā, un atgrieztu mūsu soļus uz miera ceļu." (Lk. 1)
Aivars
[Offline]    
# Labojis Aivars: 2013.08.13 14:45:16
Anglikāņi pavisam oficiāli skolām piedāvā 15 `kristīgo vērtību` sarakstu - http://www.christianvalues4schools.org.uk/
(brīdinu, ka fonā skan kaut kāds midifails)

Kaut kas tomēr šķiet pietrūkst, lai sacītu savu āmen
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Pieslēdzies Pieslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #2 : Augusts 28, 2013 »

Un pēdējais no ``lezboepiskopāta``:



Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.08.27 12:09:52
nu tik pat labi tad loģikas ķēde būtu, - tā kā lapšāns, tad ķīnietis

Kopš kura laika nama māte nozīmē draudzes vadītāju, vecāko utt? Kas tas ir par niķi, piedzejot kaut ko Rakstiem klāt, nevis iedziļināties tajā, kas rakstīts?
Ilārs [212.93.105.53]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 12:11:41
Piedod, Dafne! Tas neattiecas uz Tevi, bet to grafomānijas pārņemto pajoliņu, loki, jeb kā nu viņš te sevi dēvē.
aivars.lapsans [90.130.178.74]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 12:19:24
Aivars

nepiekasies - namture
koments [82.145.209.180]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 14:03:04
Aivars, testosterona jaukšana arīdzan tev nav sveša, vai ne?
dafne
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.08.27 16:07:59
Ilars,ja, es jau ta sapratu,ka esi ko sajaucisTik interesani kur Loki ar Tevi ta diskutejis...
dafne
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.08.27 16:10:31
aivars lapsans,jauna tulkojuma ir" kundze"
aivars.lapsans [90.130.178.7]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 16:30:02
Aivars

Ap. 11. nesniedz ziņas par to , ka bīskapi ir kaut kādi šefi. Tur pat viņi netiek pieminēti. Pēterim paskaidrojumus lūdz neliela apgraizīto kristiešu kopiena. Viņi ir šokā par Pētera uzvedību. Tajā laikā Dieva Gars bija šefs. Citādi Pēteri nozākātu tāpat kā Tu mani par pravieti un viss. Izšķirošo lomu spēlēja Jēkabs, kurš arī bija Jeruzālemes baznīcas vadītājs. Ja Tur grūstītos bez gara , tad notiktu šķelšanās. Aivar, kurš tad ziņo par gaidāmo badu Jeruzālemieši vai Antiohieši? Kurš kuram paklausa ? - Aivar, paklausa Tam kungam, neatkarīgi no hierarhijas izvietojuma. Arī Pāvils vēlāk liecināja , ka viņš nemeklēja ordināciju pie cilvēkiem, trīs gadus jau kalpoja Tam kungam. šis te Pāvila fenomens arī apgāž gudrīšu roku uzlikšanas pārmantojamības spirituālo procesiju no augšas uz leju. Pāvilam rokas uzliek ne jau Jēkabs . Pāvils no apustuļiem saņem vienkāršu rokas spiedienu svētīgai
aivars.lapsans [90.130.178.7]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 16:33:55
kalpošanai. Arī še, pirms finansiālā kraha J tika brīdināts, ka būs Latvijā ļoti smaga situācija. Vai tad viņš klausīja? Tagad visiem jācieš. Ja toreiz nepaklausitu kaut kādus garām ejošus praviešus , tad bads būtu neizbēgams. Bet pie mums ta bads notika.
Aivars
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.08.27 17:15:30
aivars.lapsans [90.130.178.7]
Izšķirošo lomu spēlēja Jēkabs, kurš arī bija Jeruzālemes baznīcas vadītājs
Ak, tā, tad bīskaps Jēkabs tomēr spēlēja lielāku lomu, nekā Pitona praviete?
Nu re, vēl mazliet palasīsi, padomāsi, ij atklāsi, ka Apustuļu Darbos skaidri parādās, ka tāda varas piramīda, par kādu tu sapņo, pirmdraudzē arī nemaz nebija
aivars.lapsans [83.187.153.157]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 18:01:04
Aivars

Aivar, beidz. Bībeli lasu jau no 70. gadiem. Tu man mērcējies virsū ar ļoti ietilpīgu tēmu. Nu , tad es lēnām arī atbildu. Nav viss tik vienkārši. Man atkal šķiet, ka Tu vienkārši nevēlies saprast, ka Jēkabs pakļāvās Svētajam garam tad , kad viņam pašam ta viss it kā bija ok, bet šoks ta bija pamatīgs , ka tagad visas tautas ir līdzīgas Jēzus priekšā. Jēkabs pakļaujas Svētajam garam. Tu taču to nekad nedarīsi ?! Jo tāda ir Tava teoloģiskā izglītība. Mēs tā kā tomēr runājam par Biblisko hierarhiju un konfesijas hierarhiju. Jēkabs jau tur tā neieradās - eu , mani sauc Jēkabs mani Vanags no LElba pie jums atsūtīja. Veči uzreiz ..paga paga , sēdies kas tevi atsūtīja?
aivars.lapsans [83.187.153.157]
   
# Iesūtīts: 2013.08.27 18:20:48
Aivars

Man tiešām tagad un rīt būs maz laika , es nenosvīstu, bet aicinu Tevi tomēr padomāt - kā tas var notikt , ka apustuļi, vai kādi pravieši saaicina bīskapus un sniedz viņiem rekolekcijas . Bija kristiešu līdzās pastāvēšana, nevis varas izrādīšana. Mēs visi kopā no tā ciešam. Kā mācītāji , tā draudžu locekļi. Ja lietas par bīskapiem būtu tīras, tad nebūtu konfesijām visādi svešvārdi hierarhijas izvietojumā. paņem jauno tulkojumu un salīdzini terminus - prezbiteri, bīskapi, vecaji...ievieto to LELbā un Tev nekas nesanāks. Jau rakstīju , ka tas vienā dienā var nodarīt smagas izmaiņas. Piem. sievietes bīskapes Zviedrijā. Tā ir terminu modifikācija.
Lai Dievs Tevi svētī !
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.08.28 00:16:09
dafne
sievietes ir vajakas,to Pavils saka macidams viirus.

Izškiries - domats vājākas fiziski vai vājakas jo nepilnīga dvesele?
Kancelē baļķi nav jācilā. Pat hanteles nav jācilā. Bībele nav tik smaga, lai sieviete to nevaretu pacelt un nav dzirdets aizliegums bībeli svara dēļ sievietem rokās nedot.
Ja nepinlīga dvēsele, tad saņemies un pasaki to ko Ilārs nespēja izdabūt no sevis ārā- to ka sieviete pēc radīšanas stāsta un Pāvila teiktā ir tikai puscilvēks un nevar baudīt īsta cilveka godu, cieņu un līdztiesību. Un tas arī ir tas pamats, kapēc viņas nevar kļūt par mācītajiem un priesteriem.
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.08.28 00:21:13
dafne
Sieva greka krita pirma...ari to Pavils atgadina.
Jauki būtu dzirdēt - KAS IZRIET no šī fakta?

Tikai sodien nav mode but vaajaam,sieviskigam...sodien mode ir sievietem
but baabaam ar...

nure... un te Tu apgalvo ka faktiski Pāvila teiktais attiecas uz 2000 gadus vecu modi, kur sievietem moderni bija būt vājām, sievišķīgām, pakalpīgam. Mode mainījusies (kā pati saki) - attiecīgi paša Pavila teiktais šai sakarā ir kļuvis nemoderns, neatbilstošs modei.
_Loki_ [87.99.74.216]
   
# Iesūtīts: 2013.08.28 00:25:48
Ilārs [212.93.105.53]
Arī Jums, cienīgtēvs, labu veselību un ciešu miegu!
Un neaizmirstiet - mūsu sarunu mēs TUR neesam beiguši. Un pagaidām esam tieši tur un tieši tādā stāvoklī, kadā es te aprakstīju.
dafne
[Offline]    
# Labojis dafne: 2013.08.28 07:55:52
_Loki_ [87.99.74.216]
1.Pēt.3:7
Tāpat jūs vīri,lai jūsu lūgšanām nekas nestāvētu ceļā,dzīvojiet kopā ar savām sievām,apzinoties,ka viņas ir vājākas un tāpat kā jūs,arī ir žēlastībā iemantojušas ticību"

Tit.2:3
Tāpat vecākas sievas lai uzvedas svētbijīgi,nav nedz apmelotājas,nedz parmerīgi nodevušās vīna dzeršanai,bet lai māca krietnumu.
Lai viņas mudina jaunās sievas mīlēt savus vīrus un bērnus,
būt saprātīgām un šķīstām,un saimnieciskām pakļavīgam saviem vīriem,tā lai Dieva vārds nav zaimots.
Vel var palasīt 1.Tim.
Un es neļauju sievai mācīt vai valdīt pār vīru,bet tai jāpaliek mierā.Jo Dievs pirmo izveidoja Ādamu,tikai pēc tam Ievu.
Ne jau Ādams tika pievilts,bet sieva,viņa izdarīja pārkapumu.
Sievas tiks izglabtas caur bērnu dzemdēšanu,ja vien pieticīgas tās paliks ticībā un mīlestībā,un svētumā.Šie vārdi ir uzticami.

Vel.Ef.5
dafne
[Offline]    
# Labojis dafne: 2013.08.28 08:37:30
nure... un te Tu apgalvo ka faktiski
Pāvila teiktais attiecas uz 2000 gadus vecu modi, kur sievietem moderni
bija būt vājām, sievišķīgām, pakalpīgam. Mode mainījusies (kā pati saki)
- attiecīgi paša Pavila teiktais šai sakarā ir kļuvis nemoderns,
neatbilstošs modei.

moderns nav= ar Dieva gribu,kārtību(kas patiesībā
mūs pašus pasargā)
Nevar kruķīt Dieva Vārdu atbilstoši šodienas modes tendencēm,jo tas ir
nemainīgs un vienmēr būs "modē" pie tiem,kas Dievu
bīstas un turas pie Kristus želastības.
dafne
[Offline]    
# Iesūtīts: 2013.08.28 09:30:31
Loki,bernu tacu ar nesauksi par puscilveku,tik tapec vien,ka vins nevar stavet kancele.
Ilārs [212.93.100.46]
   
# Iesūtīts: 2013.08.28 10:43:00
Dafne,

Vispār tas cilvēks ir ateists pazīstams ar niku Masiks. Apmainījāmies ar viņu domām ateistu forumā, bet tas, ko viņš te raksta, ir savdabīga manu domu interpretācīja, kas ir diezgan patālu no manis sacītā. Bet no ateista jau daudz nevar nedz prasīt, nedz sagaidīt. Viņiem tā realitātes izpratne ir stipri dīvaina. Kā viens no izcilākajiem latviešu zinātniekiem E. Siliņš sacīja - ateisms ir tumsonība, kas liecina par garīgu aprobežotību, kūtrumu un trulumu.
Ilārs [212.93.100.46]
   
# Iesūtīts: 2013.08.28 11:02:54
Te īsumā tas, ko sacīju:

Saskaņā ar radīšanas kārtību: "Nav labi cilvēkam būt vienam; Es tam darīšu palīgu, kas atbilstu viņam." Neviens no dzīvniekiem, ko Dievs pieveda Ādamam, viņam nederēja par līdzvērtīgu palīgu, tādēļ Dievs no Ādama ribas radīja Ievu.

Te jāievēro, ka Dievs radīja Ādamam atbilstošu palīgu, kam bija jākļūst ar viņu par vienu miesu, bet nevis mācītāju.

Pēc grēkā krišanas Dievs saka, ka Ievai nāksies sāpēs dzemdēt, kārot pēc vīra un vīrs pār viņu valdīs.

Tas tad arī izriet no radīšanas un vēlākas grēkā krišanas. Pāvils šo radīšanas kārtību piesauc, sacīdams, ka viņš neļauj sievai kļūt par mācītāju, nedz valdīt pār vīru, jo "Adams ir pirmais radīts un viņš netika pievilts, bet Ieva. Viņas darbs ir pirmkārt, bērnu dzemdēšana un audzināšana, paliekot ticībā."
IP pierakstīta

Aiko_Saule

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 183
  • Izzinām Īstenību kāda tā ir un atklājam to citiem
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #3 : Augusts 28, 2013 »

Ctulhu
Labākā pārvalde ir tā, kura ievēro, respektē katra cilveka, katras reliģijas pamatprasības un pamattiesības.

Vai šāda situācija īstenībā ir iespējama ?

Ko nozīmē respektēt ?

Ja mans draugs grib apēst manu ābolu - un es viņu respektēju - tad es ļauju apēst manu ābolu RĒĶINOTIES ar viņa GRIBĒŠANU, bet ja nerespektēju - tad neļauju.
Tātad ja atļauju darīt otram kā viņš grib - tad es respektēju.

Musulmanis saka ka tas kas Mozum atklājās ir Allahs
Ēbrejs saka JHVH
Tie kas tālu no reliģijām tie saka Dievs

Ja uzskatu sistēmas nebūtu sasaistītas ar reālu rīcību tad būtu iespējams respektēt - bet tā kā ir - man liekas ka nav iespējams.


IP pierakstīta
5xxxDimensionālā realitāte Supratendra
http://supratendra.site50.net/

AMF

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 2073
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #4 : Augusts 28, 2013 »

Kas tas par "suskikāriju"?
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Pieslēdzies Pieslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
IP pierakstīta

EzītisMiglā

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 13936
  • ezītis miglā
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #6 : Augusts 28, 2013 »

Aiko_Saule
Respektē, apmēram tā, ka lai katrs "savā mājā" dara ko grib.
IP pierakstīta

a_masiks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 14581
  • nakriškānis
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #7 : Augusts 28, 2013 »

Kas tas par "suskikāriju"?
lelba foruma apzīmejums.
vietējās (šejienes) publikas folklora ar ļoti garu un izvērstu vēsturi, kas zināmā mērā ir pat mitoloģizējusies un jau radījusi pirmo totēmu.
IP pierakstīta
I'm fine, blya!
Ja ticīgs es būtu

MJ

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7832
  • sirdī vēsturnieks
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #8 : Augusts 28, 2013 »

a_masiks
Citāts
vietējās (šejienes) publikas folklora ar ļoti garu un izvērstu vēsturi, kas zināmā mērā ir pat mitoloģizējusies un jau radījusi pirmo totēmu.
Pie kam - radījusi totēmu burtiskā, vieliskā veidolā! ;)
IP pierakstīta
Izveido pats savu hokeja komandu:

Ctulhu

  • Pieslēdzies Pieslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: pēc Masika lūguma - pārcelts no suslikārija
« Atbilde #9 : Augusts 28, 2013 »

MJ, nu kā jau totēmus taisīja.
IP pierakstīta