Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: Nereliģiskas citu reliģiju un novirzienu prakses - kur robeža  (Lasīts 917 reizes)

0 Iemītnieki un 1 Nereģistrētais lasa šo tēmu.

vilks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 9237
  • Lielā Dzīves skola

Jautājums kristiešiem, gribu zināt viņu viedokli. Citi arī drīkst izteikties, bet lūdzu nenomākt galveno tēmu ar nesaistītiem spriedelējumiem.

Tātad - kur ir robeža, kur kristietis drīkst pārņemt kaut ko no citu reliģiju vai pasaules uzskatu praksēm un kur, to darot, jau sākas kalpošana citiem dieviem vai vismaz nekristīgs sinkrētisms? Runa ir, protams, par praksēm, kas nav tieši saistītas ar kādu dievu pielūgšanu vai citām izteikti reliģiskām praksēm. Piemēram - lasīju nupat jaunākajā 'Ievā' par kādu vingrinājumu, kas izklausās tīri psiholoģisks (tajā nav nekādu lūgšanu nevienam dievam u.tml., tikai psiholoģisks vingrinājums), kas ir nosaukts par tantrisko meditāciju vai ko tamlīdzīgu. To iesaka kaut kāda tantru skolotāja. Nu un es domāju - nez, vai kristieši ko tādu drīkst darīt vai ne? Bet jautājums varētu arī attiekties uz visādām veselības mācībām vai vingrošanas veidiem, kas nāk no austrumiem, kādām ar dievturību saistītām gadskārtu paražām u.tml. Kur jūs, citi kristieši, velkat robežu, un kāpēc tieši tur?
IP pierakstīta
Mums dota tikai viena dzīve, un to visu novaidēt nav prāta darbs. Tas smadzenēs attīsta daļu, kas rūpējas, lai mums vaimanāšana padotos labāk. (c)

Bāmodere

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 6199
  • Uz augšu! :)

Nevaru spriest un izteikt viedokli par to, ko neesmu lasījusi - tas par tantras skolotājas vingrinājumiem.
Piem., bluķi es nevilktu (tā jau ir dalība pagāniskā rituālā), bet pār ugunskuru lecu, vainagu pinu, Jāņu dziesmas dziedu, sieru un alu nesmādēju.
Bet laimi neleju (zīlēšana), nekādus maģiskus rituālus Jāņu vai Jaungada naktī vai citkārt netaisu.
Dziļās elpošanas vingrinājums, ja tā ir tikai elpošana, varētu trenēt, tāpat relaksētu gulēšanu, muskuļu atslābināšanu.
Ja ir šaubas par kādas darbības saturu, bet liekas, ka tā būtu fiziski noderīga, es to ja veiktu, tad vienlaikus paliekot nepārtrauktā klusā lūgšanā.
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks

Īsos vārdos pilnībā piekrītu Bāmoderei.
Tomēr dzīvē nākas saskarties ne tikai ar latviešu tradīcijām.
Starp citu, piemēram, ķekatās iešanu kristieši drīkstētu piekopt (cik pētīju ķekatu būtību).
Tajā pašā laikā helovīns ir viennozīmīgi tas pats, kas bluķa vilkšana un vēl sliktāk - tieša pielabināšanās nesvētiem gariem.

Par reliģiju praksēm - daudzas ir radušās tiešām kā dzīvesveida mācības.
Veselīgs uzturs, taisna mugura, pareiza elpošana u.t.t.

Atceroties Kalkutas Māti Terēzi, neviens taču tādēļ neteiks, ka labdarība mūs automātiski pieskaita kristiešiem, kaut gan vēsturiski to varētu saistīt ar kristietību, un pat varbūt reāli praktiski tā ar cilvēku arī notiek (tas, kurš veic labdarību no sirds, Dieva priekšā kļūst par kristieti, neatkarīgi no reliģiskās piederības - apmēram tā jau Evaņģēlijā ir rakstīts).

Parasti cenšos paturēt prātā Pāvila 1. vēstuli Korintiešiem, tb, ka īstenībā gandrīz visu drīkst darīt.
Tur gan vairāk par ēšanu runa, bet var savilkt paralēles (10.nodaļa)

27 Ja kāds no neticīgajiem jūs aicina viesos un jūs gribat iet, tad ēdiet visu, ko jums ceļ priekšā, nekā nepētīdami sirdsapziņas dēļ.
28 Bet, ja kas jums saka: tā ir upuru gaļa, - tad neēdiet, viņa dēļ, kas jums to teicis, un sirdsapziņas dēļ.
29 Es nedomāju tavu, bet viņa sirdsapziņu. Jo kāpēc sveša sirdsapziņa lai tiesātu manu brīvību?

Kaut gan ir arī nianses, ko mēs nevaram zināt.
Ne luterāņi, bet katoļi gan uzskata, ka Sakraments, ja reiz ticis konsekrēts, mūžu mūžos ir Sakraments. Oblāte ir patiesa Kristus Miesa.
Un ja nu, teiksim, kara laikā uzspridzina kādu katoļu baznīcu, tad ne tikai nejaušs garāmgājējs, bet arī draudzes loceklis nevar skaidri zināt, vai apkārt pa pagalmu izmētās oblātes ir Kristus Miesa vai nav (resp, viņas ir no altāra vai no sakristejas)?

Arī par homeopātiju mums ar Bāmoderi ir kopīgs pozitīvs priekšstats, tomēr jāatceras, ka homeopātija no kristīgā viedokļa, grozi kā gribi, ir okultisms pēc saknēm. Kaut gan es pieļauju, ka baznīca pārāk strauji tur minēto "dzīvības spēku" pieskaita garu pasaulei. Pats domāju, ka tāds kaut kāds spēks, kas saistīts ar cilvēka uzbūvi - dvēseles/miesas kontaktu, tiešām eksistē.

Vārdu sakot, mēs ne vienmēr zinām, vai arī tieši otrādi - zinām dažādu lietu un prakšu izcelsmi, taču paši pēc savas iekšējās brīvības pakāpes un ieskatiem drīkstam to pielietot.

P.S. tantrisko meditāciju neesmu pētījis, taču par tantrisko seksu pēc nostāstiem man ir visnotaļ pozitīva attieksme :)
IP pierakstīta

tas_pats


Īstenībā ļoti labs jautājums. Hmzs, vai runāšanas ar Tērvetes rūķiem varētu būt iemesls, lai pa gabalu varētu pateikt, ka es neesmu true kristietis, bet slikti maskējies politeists? Un tas, protams, ir jautājums, kas tad ir īstens kristietis pēc definīcijas, kam vispār būtu jāuztraucas - vai tas kas iet baznīcā katru svētdienu, vai tas, kas meža birzī pielūdz sava dieva tēlu un tur svētus viņa likumus?   
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 2046

vilks
Citāts
Kur jūs, citi kristieši, velkat robežu, un kāpēc tieši tur?
es velku robežu pēc iekšējās izjūtas plus ar garantiju no šejienes :)
48 Bet, kas nezinādams būs darījis to, ar ko viņš pelnījis sitienus, dabūs maz.
/Lk.12/
ja ņemam tavu piemēru un mazliet pamainām, tb esmu atklājusi sev noderīgu vingrošanas kompleksu un pēkšņi ar zināmām šausmām uzzinu, ka tas ir nekristīgu darboņu lauciņš? ja manai kristietībai tas nav līdz šim kaitējis, es vnk turpinu un lai tie darboņi iet ratā, plus vēl papildus palūdzu īpaši par šo lietu (lai tad Kungs atņem man visu prieku/ interesi, ja kas ne tā).
citādi iznāk, ka mēs pieļaujam visādiem citādiem mūs dīdīt pēc viņu iegribām, līdz pat tam ka panikā metamies prom no kristietības, tikko tur par daudz zīlnieku piesmērējušies (tipa, katrā kaktā pa ikonai un krustus vēzē ne sliktāk par bīskapiem).

Papucs
Citāts
tomēr jāatceras, ka homeopātija no kristīgā viedokļa, grozi kā gribi, ir okultisms pēc saknēm. Kaut gan es pieļauju, ka baznīca pārāk strauji tur minēto "dzīvības spēku" pieskaita garu pasaulei. Pats domāju, ka tāds kaut kāds spēks, kas saistīts ar cilvēka uzbūvi - dvēseles/miesas kontaktu, tiešām eksistē.
tad piebildīšu, ka augsti cienītais Hipokrāts (klasiskās medicīnas tēvs!) tieši tāpat kā zemu noliekamais Hānemanis gaužām līdzīgi runājuši par mistiskiem dabas/ organisma dzīvības spēkiem... par šo spēku atbrīvošanu... par cilvēku kā vienu no dabas stihijām... un pat Visuma daļu... etc.etc.
bet tradicionālās medicīnas patrons Asklēpijs zinības apguvis pie paša Kentaura :)
IP pierakstīta

Papucs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 16365
  • aristokrāts zinātnieks

tradicionālās medicīnas patrons Asklēpijs zinības apguvis pie paša Kentaura :)

Man kā nerealizētam kinorežisoram uzreiz nāk prātā un iztēles ainās "zinības apguvis pie pašas Kentaures :)"   ::) ::) ::)
IP pierakstīta

Jona

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 2046

Papucs
dāmas kompānijā šis cienījamais atribūts arī iederētos kudī bibliskāk ;)
IP pierakstīta