Migla

Lūdzu pieslēdzies vai reģistrējieties.

Lietotājvārds, parole, sesijas ilgums
Paplašinātā meklēšana  

Jaunumi:

Autors Tēma: Pāvests atkāpjas no amata  (Lasīts 58216 reizes)

0 Iemītnieki un 2 Nereģistrētie lasa šo tēmu.

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #15 : Februāris 12, 2013 »

Ilaars

Teologijaa, protams - jo racionalisms kopaa ar empirismu teologiju vnk apgaazj.
Ekonomikaa problemas ir tiesji otraadi - no racionalisma truukuma.

Cilveeka praats tik tiesjaam speej aizvien vairaak un vairaak izzinaat un kontroleet realitaati un tas ir muusu vieniigais celjs - attiistiities sjaadaa - racionalitaates virzienaa. Citaadi - bojaaeja.
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #16 : Februāris 12, 2013 »

Vai te atkal neparādās zināms duālisms starp prātu un realitāti un tā pati naivā ticība prāta spējām, kas noveda pie abiem lielajiem gauži neracionālajiem kariem?
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #17 : Februāris 12, 2013 »

Ilaars - neparaadaas viena iemesla deelj - praats pats ir materijas forma. Jaa, materija izzina pati sevi.
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #18 : Februāris 12, 2013 »

Es taču teicu, ka tautoloģija. Principā Tev ir divas izvēles iespējas - vai nu tautoloģija, vai ideālistisks duālisms! Izvēlies labāk vienu, nevis klejo no vienas pie otras.
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #19 : Februāris 12, 2013 »

Ilaars - nevis tautologija, bet atgriezeniskaa saite materijas pasjorganizaacijaaa.
IP pierakstīta

a_masiks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 14581
  • nakriškānis
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #20 : Februāris 13, 2013 »

Ilārs
Citāts
tā pati naivā ticība prāta spējām, kas noveda pie abiem lielajiem gauži neracionālajiem kariem?
cik nu es vēsturi atceros, cēloņi un iemesli bija vairāki, taču ticība prāta spējām  - starp tiem nebija. Jeb varbūt paskaidrosi, ja vien tas nebija banāls uzbrauciens racionalitātei, tjipa īsti iemesla nav taču iespert baigi gribās...?
IP pierakstīta
I'm fine, blya!
Ja ticīgs es būtu

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #21 : Februāris 13, 2013 »

Masik,

Apgaismības laikā, Aristoteļa filozofijas iespaidā arvien vairāk un vairāk izplatījās uzskats, ka cilvēks ar savu prātu spēj izzināt esamību un to kontrolēt. Valdošā doma, sekojot Aristotelim, bija - cilvēks pēc savas dabas ir labs un galvenā viņa problēma ir nezināšana. Tiklīdz viņš uzzinās to, kas ir labs un patiess, viņš to arī darīs. Tā bija naiva un maldīga antropoloģija, kas nenovērtēja to, ko Solžeņicins sauc par "iekšējo ļaunumu cilvēkā". Šāda domāšana radīja cilvēkos pārliecību, ka nekāda kara nevar būt un nebūs, jo cilvēks ir racionāla būtne, kas nedarīs to, kas ļauns. Abi pasaules kari pierādīja šādu uzskatu naivumu un uz vairākiem gadu desmitiem radīja tā saucamo  zudušo paaudzi, kas neticēja vairs nekam. Sekas tam ir postmodernisms. Racionālisms palīdzēja cilvēkiem pazaudēt ticību Dievam, bet pēc tam cilvēki zaudēja ticību arī pašam racionālismam. Pāri palika galējs nihilisms, dzīves bezjēdzības apziņa, bezcerība un izmisums. Piemēram, Ctulhu ir sava veida Dons Kihots, bet viņš nekādi nespēj aptvert, ka tas, ko viņš ceļ, grauj pamatu uz kā viņš stāv. Racionālisms kā totāla filozofija ir pašiznīcinošs.
IP pierakstīta

a_masiks

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 14581
  • nakriškānis
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #22 : Februāris 13, 2013 »

Ilārs
 
Citāts
Aristoteļa filozofijas iespaidā arvien vairāk un vairāk izplatījās uzskats, ka cilvēks ar savu prātu spēj izzināt esamību un to kontrolēt. Valdošā doma, sekojot Aristotelim, bija - cilvēks pēc savas dabas ir labs un galvenā viņa problēma ir nezināšana.
kā no pirmā var izrietēt otrais?? It sevišķi, ka jēdziens "labs" ir subjekta  absolūti subjektīva attieksme. Pat tad, ja subjekts ir Dievs.
Var minēt (tēlaini izsakoties) bezgalīgi daudz vēsturisku piemēru, kur labums ir izrādījies ļaunums, pie kam nepārstājot būt labums! Tas pats Torkvemada  - daļa kristiešu viņam izvirza anatēmu, noliedz ka viņš principā bijis kristietis, jo tādu ļaunumu kā invizīcija īsts kristietis nevarētu radīt.  Taču, inkvizīcijai bija citi uzdevumi, nevis būt par kādu tur ļaunumu...
Da ij vienkārši - kas krievam labi, tas vācietim nāve....
savukārt apgalvojums -cilvēks ar savu prātu spēj izzināt esamību un to kontrolēt -  pats par sevi ir patiess, jo ne ar ko citu izzināt esamību nav iespējams, paša jēdziena "izzināšana" būtības dēļ. Un spēja esamību kontrolēt ir tiešā sakarībā no spējas izzināt šo esamību. Te gan jāsaprot, ka šīs spējas nav absolūtas, bet gan daudzu faktoru ierobežotas.
IP pierakstīta
I'm fine, blya!
Ja ticīgs es būtu

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #23 : Februāris 13, 2013 »

Ilaars

Jaa, pilniigi pareizi - nav nekaada ``iekseejaa iracionaalaa ljaunuma``, ljaunums tiesjaam ir nezinaasana.
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #24 : Februāris 13, 2013 »

Ilaars - nu jaa, protams, cilveeki pielauj kljuudas, piemeeram, karus. Tevis mineetaa bezceriiba un postmodernisms ir sjo kljuudu sekas. Kljuudas ir jaalabo, no kljuudam ir jaamaacaas, ko mees pa lielam arii daram. Mums pietruukst racionalitaates. Ir ljoti daudzi, no evolucionaaraas biologijas zinaami iemesli, kaapeec pietruukst.

Tu ava kljuuda principaa ir secinaajumaa.

Cilveeki nav ljauni, cilveeki ir nepilniigi, vinji attiistaas.
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #25 : Februāris 13, 2013 »

"Labs" nav subjektīvs, kur nu vēl absolūti subjektīvs jēdziens. Citādi paliekam vispār bez morāles un kriminālkodekss un vispār jebkuras tiesības arī jāatmet.

Tomēr varu Tev piekrist, ka tas, ko cilvēki dažreiz uzskata par labumu, piemēram materiālisms, beigu beigās izrādās ļaunums.

Tas, ka Tu sakai, ka labums beigās var izrādīties par ļaunumu, patiesi ir apliecinājums tam, ka pastāv absalūts labā kritērijs, savādāk Tavam apgalvojumam nav nekādas jēgas.

Nevaru Tev piekrist, ka zināt=darīt. Otrekārt, izzināt var arī bez prāta. Visas empīriskās zināšanas ir tādas. Racionālisms ir nepieciešams, lai tās aprakstītu. Es esmu par racio, bet bez isma.

Kas attiecas uz iekšējo ļaunumu, tad Ctulhu apgalvojums ir naivs. Piemēram, noziedznieks labi zina, ka dara ļaunu, bet tomēr to dara. Savā vidū viņi atzīst, ka, piemēram, zagt ir ļaunums un soda tos, kas no viņiem kaut ko nozog, nevis slavē šādu darbību. Tāpat arī zinēt nav = ar varēt.
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #26 : Februāris 13, 2013 »

Ilaars

Protams`` labs `` nav subjektiivs.


Praktiskaa tuvinaajumaa ``labs`` ir taads, kas vairo sisteemas kompleksitaati.

``Otrekārt, izzināt var arī bez prāta.``

Nevar. Noveerot, radiit iekseejo modeli, saglabaat atminjaa, vispaarinaat - vajag praatu.

Par noziedzniekiem - vinji dara noziegumus aiz nezinaasjanas, nespeejas ekstrapoleet un/ vai funkcionaaliem defektiem smadzenees. Citu iemeslu nav.

Buutiibaa noziedzinieks = slimnieks. Jaarstee. Mees vinjus sodam un izoleejam, reizeem izniicinam tikai taapeec, ka izaarsteet veel neprotam. maacamies.
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #27 : Februāris 13, 2013 »

Ctulhu,

Tu nu gan esi naivs. Ja noziedznieks ir slimnieks, kurš zog tādēļ, ka viņam ir smadzeņu defekts, tad kādēļ viņš soda citus par šādu pašu darbību? Padomā kādreiz ar!

Kas attiecas uz izziņas problēmām, tad Tu pareizi norādi uz empīricisma trūkumiem. Švaka metode.
IP pierakstīta

Ctulhu

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 42031
  • Ateists
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #28 : Februāris 13, 2013 »

Ilaars - Nu un? parasti domaasjanas defekti.

Par truukumiem-  please siikaak? Uzskaiti, noraksturo.

Pie Ilaara ir atpaziistama virkne retorikas panjeemienu, kuri tiek lietoti, lai iespaidotu oponentus un vnk klausiitaajus. Tas nav nekas slikts, tikai seit vareetu buut taa situacija, kur oponenti arii tos panjeemienus zina :)
IP pierakstīta

Ilārs

  • Atslēdzies Atslēdzies
  • Ieraksti: 7555
Re: Pāvests atkāpjas no amata
« Atbilde #29 : Februāris 13, 2013 »

Uz empīricisma trūkumiem jau pats norādīji: Nevar. Noveerot, radiit iekseejo modeli, saglabaat atminjaa, vispaarinaat - vajag praatu.

Dmāšana defekti: Pie Ctulhu ir atpaziistama virkne retorikas panjeemienu, kuri tiek lietoti, lai iespaidotu oponentus un vnk klausiitaajus. Tas nav nekas slikts, tikai seit vareetu buut taa situacija, kur oponenti arii tos panjeemienus zina
IP pierakstīta